Cell ITS renodlar verksamheten, säljer enheten i Åkarp

Cell ITS renodlar verksamheten, säljer enheten i Åkarp Cell ITS, ett nischbolag inom Cell Network-koncernen, renodlar sin utbildningsverksamhet och säljer mekanik- och elektronikenheten i Åkarp till MSE AB. Cell ITS (Interactive Training and Simulation) renodlar verksamheten och säljer mekanik- och elektronikenheten med sex anställda i Åkarp till MSE AB i Älmhult. - Försäljningen av verksamheten i Åkarp ligger i linje med vår strategi att koncentrera vår verksamhet till mjukvarudelarna inom simulering och industriell eLearning, säger Claes-Erik Frölund, vd för Cell ITS AB. Cell ITS kommer även i fortsättningen att åta sig totalentreprenader, men väljer att samarbeta med utvalda underleverantörer beträffande mekanik och elektronik. MSE AB är sedan tidigare en av Cell ITS närmaste samarbetspartners och blir en av företagets huvudleverantörer. - Genom att överta verksamheten i Åkarp, (tidigare JL Weibull AB), förstärker vi ytterligare vår kompetens inom området militära utbildningssystem, säger Micael Schmitz, VD MSE AB i Älmhult. Vi kommer att förvalta den kompetens som Cell ITS byggt upp och den är också värdefull för våra kunder på den "civila marknaden". Om MSE AB MSE AB (Micael Schmitz Elektronik AB) är ett innovations- och utvecklingsföretag som med småländsk klurighet och sinne för ekonomi realiserar tekniska lösningar "Från idé till färdig produkt". MSE fungerar som resurs i nära samarbete med kunderna/kravställaren. Smarta lösningar med totalansvar för hel- eller delprojekt är MSEs signum. För mer information: Claes-Erik Frölund, Vd Cell ITS, tel. 08-528 026 00, 070-540 3921 Ellinor Bollman, Informationschef Cell Network, tel. 0703-473714 Micael Schmitz, Vd MSE AB, tel. 0476-559 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01230/bit0001.pdf