Cell ITV gör TV4:s Cityliv interaktivt

Cell ITV gör TV4:s Cityliv interaktivt Pressmeddelande 2001-02-14 Den 15 februari lanseras två interaktiva applikationer i sändningarna av storstadsmagasinet Cityliv på TV4s regionala, digitala frekvens. Med hjälp av fjärrkontrollen kan tittarna vara med och tycka till i en aktuell fråga, samt ta del av Citylivs evenemangsservice. Cell Interactive TV har utvecklat en programswitch som aktiveras i TV4s digitala rikssändningar ett par minuter innan sändningarna av Cityliv startar. Via switchen byter tittarna kanal till magasinet Cityliv i de regionala sändningarna. - TV4 har bestämt sig för att satsa på digital-TV och applikationerna i Cityliv är ett uttryck för det. Det är kul och spännande att vi nu kommit därhän att vi kan ta ett litet steg in i framtidens TV där applikationer kommer att skapa programmässiga mervärden, säger Robert Olsson, programchef för lokal-TV på TV4 och projektledare för storstadsstationernas digitala utveckling. Under programmets gång får tittarna tillgång till ytterligare en applikation, en meny från vilken man med hjälp av fjärrkontrollen kan delta i omröstning i dagsaktuella frågor. Dessutom kan tittarna ta del av Citylivs evenemangsguide för Göteborg, Stockholm och Öresund. Cityliv sänds tisdagar, onsdagar och torsdagar kl 19.00 på TV4s digitala frekvens. Programmen produceras och sänds från TV4s storstadsstationer Göteborg, Stockholm och Öresund. Cityliv sänds även i övriga landet där det digitala marknätet finns För ytterligare information, kontakta gärna: Magnus Granqvist, VD, Cell Interactive TV, 08-522 040 42, 0709-56 52 42 email: magnus.granqvist@cellitv.com, www.cellitv.com Om Cell Interactive TV: Cell Interactive TV är det ledande konsultbolaget i Skandinavien för interaktiva tjänster och e-handelslösningar för interaktiv TV. Företaget hjälper TV-kanaler, plattformsoperatörer, annonsörer samt tillverkare av set-topboxar att flytta in den digitala marknaden I vardagsrummet. Cell Interactive TV är ett dotterbolag till Cell Network (publ). Cell Network AB är ett av världens ledande konsultföretag med huvudsaklig inriktning på IT/Internet, Telecom och Media/Communication. Företaget levererar affärskritiska lösningar med helhetsansvar för strategi, teknik, design och innehåll. Bland kunderna finns Ericsson, Volvo, Försvarets Materielverk (FMV), General Electric, Telia, AstraZeneca, Telenor och Statoil. Cell Network är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40 /O-lista och har cirka 2000 anställda i 13 länder. www.cellnetwork ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/14/20010214BIT01050/bit0001.pdf