Cell Network AB får uppdrag av GE Capital Equipment Finance

Cell Network AB får uppdrag av GE Capital Equipment Finance Cell Network AB har fått i uppdrag av GE Capital Equipment Finance AB, Stockholm, att medverka vid utvecklingen av en lösning inom E-business. Cell Network AB har tidigare tecknat avtal med General Electric Company (USA) avseende den nordiska marknaden för utveckling av strategiska tjänster inom E-business. GE Capital Equipment Finance AB är en ledande aktör inom leasing av IT- och kontorsutrustning. Under hösten har Cell Network AB medverkat vid vidareutvecklingen av en E-business strategi för GE Capital Equipment Finance AB. -Vi vill med detta projekt fördjupa vår relation med våra återförsäljare och öka vårt serviceutbud till dem. Detta är ett första steg i en kraftig satsning inom E-business, säger Lennart Sten, VD på GE Capital Equipment Finance. -Det känns mycket spännande att få utveckla en del av lösningen till den antagna strategin, och vi ser många möjligheter till vidare samarbete med GE Capital Equipment Finance, säger Pernilla Röjdmark, kundansvarig på Cell Network för det strategiska samarbetet med General Electric. Ett team om sju personer kommer att arbeta med uppdraget som beräknas pågå under två månader. Bakgrundsinformation om GE Capital Equipment Finance GE Capital Equipment Finance AB är en del av GE Capital Services, en av världens ledande finansieringskoncerner. I Norden har bolaget 145 anställda. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Genom GE Capital Services ingår bolaget i General Electrickoncernen, vars historia började med att Thomas Alva Edison uppfann glödlampan och startade Electric Light Company 1878. Idag har General Electric 293 000 anställda och är verksamma i över 100 länder. Internetföretaget Cell Network AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista och har internationell verksamhet i flera länder. Koncernen är ett ledande internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli marknadsledare i Europa. Bland kunderna finns bland andra General Electric, Telia, Nokia, ABB, Volvo, Telenor, Renault, Saab, Banque Nationale de Paris, Ericsson, Braathens Malmö Aviation, Astra-Zeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Nationalencyklopedin, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressmeddelanden on-line, se www.huginonline.se. För ytterligare information: Cecilia Hellman, informationschef Cell Network AB (publ), +46 31 722 10 09, +46 739 733 009 Arvid Liepe, Investor Relations Cell Network AB (publ), +46 8 522 041 85, +46 709 56 51 85 Pernilla Röjdmark, kundansvarig GE Cell Network AB (publ), +46 8 522 041 55, +46 709 56 51 55 Lennart Sten, VD GE Capital Equipment Finance AB, +46 8 457 71 28, +46 706 97 81 70 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/04/20000104BIT00280/bit0002.pdf