Cell Network AB undertecknar slutligt avtal med Internetföretag i Malaysia

Cell Network AB undertecknar slutligt avtal med Internetföretag i Malaysia Cell Network AB (publ) har tecknat slutligt avtal om förvärv av Internetföretaget BRG Interactive Digital Media Sdn Bhd (IDM) i Malaysia. Cell Network har förvärvat 100 procent av aktierna i IDM. Förvärvet genomförs med nyemitterade aktier i Cell Network AB. - Förvärvet av IDM är första steget i vår expansion i Asien, säger Marcus Bäcklund, koncernchef och VD på Cell Network. Nu är vi först ut att etablera oss på den asiatiska marknaden och det ger oss ett stort försprång gentemot andra internationella aktörer. Om IDM IDM bildades 1994 av vd Gerard Lim och vice vd Koay Chee Keong med visionen att bli den ledande Internetleverantören av e-lösningar till företag i Asien. I bolaget finns idag 40 anställda med kärnkompetens inom strategi, teknik och design. IDM har varit nominerad och vunnit pris vid flera tillfällen för årets bästa website, däribland Sony och Xtreme Webs, tilldelat utav PIKOM-computimes IT awards. Bolaget har även utvecklat Malaysias största e-handelportal, www.midvalley.com.my, som omfattar 430 specialbutiker. IDM är väl etablerat och bland kunderna finns redan Hewlett Packard, Motorola, Sony och Maxis. Genom att verksamheten tilldelats Multimedia Super Corridor (MSC) status, har bolaget bland annat skattebefrielse under en tioårsperiod. För ytterligare information om kunder och lösningar se www.idm.com.my. För ytterligare information: Marcus Bäcklund, koncernchef och VD, Cell Network AB (publ), +46 8 52 20 40 00 Arvid Liepe, informationschef och ansvarig för Investor Relations, Cell Network AB (publ), +46 8 522 041 85, +46 709 56 51 85 Internetföretaget Cell Network AB (publ), är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista och har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Frankrike, Spanien, Storbritannien, Tyskland, Schweiz och Malaysia. Koncernen är ett ledande Internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli ett av de marknadsledande företagen i världen. Bland kunderna finns bland andra General Electric, Telia, Nokia, ABB, Volvo, Telenor, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Braathens Malmö Aviation, AstraZeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Nationalencyklopedin, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressreleaser on-line, se www.huginonline.se eller www.bit.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00700/bit0002.pdf