Cell Network och Volvo Personvagnar i samarbete om marknadsföring av interaktiv utbildning i arbetsrätt Cell Network AB och Volvo Personvagnar AB har idag tecknat ett samarbetsavtal om marknadsföring och försäljning av en interaktiv utbildning i arbetsrätt. - Det här är ett effektivt och spännande sätt att utnyttja de möjligheter som finns i den nya tekniken, säger Anders Abramsson, Volvo Personvagnar, som varit projektledare för arbetet med utbildningen. Vi hoppas att detta skall bli ett attraktivt sätt för våra chefer att öka sin kompetens på det här området. Utbildningen, som introducerades inom Volvo Personvagnar i början av året, har mottagits väl och även rönt ett stort intresse bland andra verkstadsföretag. Av den anledningen har Volvo Personvagnar och Cell Network tecknat ett samarbetsavtal som ger Cell Network rätten att, mot en licensavgift, marknadsföra och sälja utbildningen. Det var under förra året sin Cell Network tillsammans med Volvo Personvagnar utvecklade en interaktiv utbildning i arbetsrätt. Ett projekt som initierats av Volvo Personvagnar då man identifierat stora fördelar i att använda interaktiv utbildning för att höja kompetensen kring arbetsrättsliga frågor bland sina 1 100 chefer. Utbildningen bygger på att cheferna förflyttas till ett kontor "någonstans i Sverige": Där får de agera i ett flertal olika situationer i samspel med sina virtuella medarbetare och får omedelbar återkoppling. En demonstration av utbildningen finns tillgänglig på www.cellnetwork.com under "offerings". För ytterligare information: Anders Abramsson, chef Industrial Relations, Volvo Personvagnar Komponenter AB, 031-59 23 88, 0708-20 70 09 Örjan Edberg, Key Account Manager, Cell Network Göteborg AB, 031-722 10 60, 0739-733 060 Arvid Liepe, informationschef och Investor Relations, Cell Network AB (publ), 08-522 041 85, 0709-56 51 85 Internetföretaget Cell Network AB (publ), är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Koncernen är ett ledande Internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli ett av de marknadsledande företagen i världen. Bland kunderna finns bland andra General Electric, Telia, Nokia, ABB, Volvo, Telenor, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Braathens Malmö Aviation, AstraZeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Nationalencyklopedin, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressreleaser on-line, se www.huginonline.se och www.bit.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00440/bit0002.pdf