Renodlar norska verksamheten, säljer andel i EyeOne

Renodlar norska verksamheten, säljer andel i EyeOne Cell Network säljer sin ägarandel, motsvarande 76,5 %, i det norska spelutvecklingsföretaget Eye One till Titus Interactive i Frankrike. Detta är ett led i att renodla verksamheten och tydligt fokusera inom de tre affärsområdena IT/Internet, Telecom och Media/Communication. Det norska spelföretaget Eye One startades 1997 som ett dotterbolag till Cell Network Norge. Företaget har elva medarbetare och utvecklar online- spel på Internet. - Försäljningen går i linje med vår strategi att fokusera på kärnverksamheten och att skapa lönsamhet i alla delar av bolaget. EyeOne går med förlust och verksamheten passar inte in i vårt erbjudande, säger Sverre Hurum, vd Cell Network Norge. Köparen Titus Interactive är ett av de ledande företagen inom utveckling av mjukvara för spelplattformar och har därigenom stora möjligheter att vidareutveckla och nå framgång med Eye Ones produkter. Titus Interactive är noterat på European exchange Euro NM i Frankrike och har drygt 400 utvecklare och kreatörer. - Förvärvet av Eye One är en del av vår strategi för nya medier och bidrar till att positionera oss väl på marknaden för online-spel, säger Eric Caen, vd Titus Interactive. - För mer information: Sverre Hurum, Vd Cell Network Norge, tel +47 91 35 00 47 Ellinor Bollman, Informationschef, Cell Network, tel. 08-402 31 90, 070- 3473714 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01570/bit0002.pdf