Utvecklar e-affärsstrategi för Lufthansa i Italien

Utvecklar e-affärsstrategi för Lufthansa i Italien Cell Networks italienska bolag har fått en order värderad till cirka 1,6 miljoner kronor. Ordern innebär att Cell Network under år 2001 ska utveckla applikationer, design och innehåll för Lufthansas italienska portal. Flygbolagets e-affärsstrategi för år 2001 presenterades nyligen för den italienska marknaden inför 1.500 åhörare, media och kunder, i Milano. De tre siterna som Cell Network Italy kommer att vidareutveckla riktas mot målgrupperna företagskunder, resebyråer samt media. - Lufthansa är en av våra nyckelkunder som vi har samarbetat med i två år. Vi är stolta att samarbetet nu fortsätter det tredje året, säger Diego Ricchiuti, chef för strategi- och affärs-utveckling på Cell Network Italy. Samtidigt invigdes också Lufthansas allra första webbthriller, www.giallolufthansa.it. Kampanjen riktar sig mot konsumenter i hela världen och varar i tre månader. Cell Network står för koncept, utveckling, innehåll och design. Thrillern handlar om ett mystiskt familjeäventyr i Milano. Den som löser mysteriet deltar varje månad i en tävling med chansen att vinna en flygresa med Lufthansa. För mer information: Diego Ricchiuti, Chef strategi- och affärsutveckling, Cell Network Italy, tel. +39 (024) 690 551 Ellinor Bollman, Informationschef, Cell Network, tel. 070-3473714 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT01330/bit0001.pdf