CELLINK AB byter Certified Adviser till Erik Penser Bank AB

CELLINK AB har tecknat avtal med Erik Penser Bank AB som Certified Adviser.

Erik Penser Bank AB agerar Certified Adviser från och med 7 maj 2018. CELLINK ABs nuvarande Certified Adviser, Mangold Fondkomission AB, avslutar därmed sitt uppdrag den 7 maj 2018. Bolaget har fortsatt kvar Carnegie Investment Bank AB (publ) som finansiell rådgivare.

Erik Gatenholm, VD                                    Gusten Danielsson, CFO
Telefon: +46 73 267 00 00                          Telefon: +46 70 991 86 04
E-post:
eg@cellink.com                              E-post: gd@cellink.com

Kort om CELLLINK

CELLINK har skapat ett av världens första universella biobläck som idag används av många av världens mest välrenommerade forskningsinstitutioner. Ett biobläck kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om framtida forskning är framgångsrik, på sikt, kompletta mänskliga organ i så kallade 3D-Bioskrivare. CELLINKs universella biobläck uppvisar utmärkta resultat och kan användas i såväl CELLINKs egenutvecklade 3D-Bioskrivare som i 3D- Bioskrivare utvecklade av andra operatörer. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North under kortnamnet CLNK.