CELLINK har blivit beviljat projektfinansiering från Horizon 2020

CELLINK AB (”CELLINK” eller ”Bolaget”) har tillsammans med industriella partners beviljats projektfinansiering. Bolagets del i projektet motsvarar ett belopp om 350 000 EUR, varav EU står för 100 procent av kostnaden.

CELLINK har beviljats projektfinansiering från EU för projektet ”SilkFUSION - Genetically engineered human pluripotent stem cells, functionalized silk-fibroin platforms and bio-inks: a novel solution for large-scale ex-vivo platelet production, transfusion and drug research” genom ”Horizon 2020 – Novel ideas for radically new technologies”. CELLINK har tillsammans med 6 partners fått projektet finansierat till 100 procent av projektets totala beräknade kostnad om cirka 3 MEUR. Projektet planeras löpa över 4 år och Bolagets del i projektet motsvarar ett belopp om 350 000 EUR. Bolaget bär inga kostnader för projektet. CELLINKS motprestation ligger helt inom linjerna för bolagets ordinarie verksamhet. Bolaget kommer för projektet att utveckla ett nytt biobläck samt en specialutvecklad 3D-Bioskrivare för ändamålet.

Erik Gatenholm, VD                                       Gusten Danielsson, CFO

Telefon: +46 73 267 00 00                           Telefon: +46 70 991 86 04

E-post: eg@cellink.com                                E-post: gd@cellink.com

Kort om CELLLINK