CELLINK lanserar BIO X, en ny 3D-Bioprinter

Den nya bioskrivaren erbjuder ny funktionalitet och högre användarvänlighet, skrivaren inriktar sig mot avancerad användning på företag och forskningscenter.

Den nya bioskrivaren kompletterar CELLINKs produktportfölj och riktar sig mot de användare som har extra höga krav. Bioskrivaren har ett pris om $39,000 och första leverans är beräknad under våren 2017. Bioskrivaren finns nu tillgänglig för förköp på bolagets hemsida.

Denna information är sådan information som CELLINK AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 januari 2017 kl. 15:00 CET.

Erik Gatenholm, VD                                          Gusten Danielsson, CFO
Telefon: +46 73 267 00 00                               Telefon: +46 70 991 86 04
E-post:
eg@cellink.eu                                      E-post: gd@cellink.eu

Kort om CELLLINK

CELLINK har skapat ett av världens första universella biobläck som idag används av många av världens mest välrenommerade forskningsinstitutioner. Ett biobläck kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om framtida forskning är framgångsrik, på sikt, kompletta mänskliga organ i så kallade 3D-Bioskrivare. CELLINKs universella biobläck uppvisar utmärkta resultat och kan användas i såväl CELLINKs egenutvecklade 3D-Bioskrivare som i 3D- Bioskrivare utvecklade av andra operatörer. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.