CELLINK talar om genombrott inom Bioprintning på internationell konferens

CELLINK talar vid den 2: a internationella konferensen om 3D-Printning inom medicin i Mainz, Tyskland.

CELLINKs Bioink chef, Dr. Thayer, talar om de två senaste genombrotten inom Bioprintning av mjuka material i samarbete med forskare vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset och Chalmers tekniska högskola, vilket publicerades i Plastic and Reconstructive Surgery Global Open och Scientific Reports.

Den första studien som genomfördes med CELLINKs patentsökta Bioink och Bioprinter var världens första in vivo-utvärdering av Bioprintat brosk medan den andra använde CELLINKs bioink tillsammans med mänskliga iPS-celler för att bilda brosk in vitro.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Gatenholm, VD                                          Gusten Danielsson, CFO
Telefon: +46 73 267 00 00                               Telefon: +46 70 991 86 04
E-post:
eg@cellink.com                                   E-post: gd@cellink.com

Kort om CELLLINK

CELLINK har skapat ett av världens första universella biobläck som idag används av många av världens mest välrenommerade forskningsinstitutioner. Ett biobläck kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om framtida forskning är framgångsrik, på sikt, kompletta mänskliga organ i så kallade 3D-Bioskrivare. CELLINKs universella biobläck uppvisar utmärkta resultat och kan användas i såväl CELLINKs egenutvecklade 3D-Bioskrivare som i 3D- Bioskrivare utvecklade av andra operatörer. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.