CELLINK VINNER RED DOT AWARD FÖR BIO X

CELLINKs BIO X 3D-Bioprinter har tilldelats Red Dot Award för produktdesign. Den prestigefyllda Red Dot Award är en internationell designtävling där produkter bedöms i olika kategorier av branschledande designers. I år deltog produkter från 59 länder.

3D-Bioprintern BIO X lanserades 2017 och är utformad för att vara användarvänlig samtidigt som den erbjuder avancerad teknik.

"Att få tilldelat Red Dot Award är en kvalitetsstämpel som visar att genom att designa sin produkt i samarbete med sin kund och att sätta deras behov i centrum för att nå deras förväntningar lönar sig. Detta är verkligen en produkt av hårt arbete från vårt team av hårdvara, mjukvara och vävnadsingenjörer. Vi är verkligen hedrade att få utmärkelsen Red Dot Award! "- Dr. Hector Martinez, CTO, CELLINK

Erik Gatenholm, VD                                               Gusten Danielsson, CFO

Telefon: +46 73 267 00 00                                    Telefon: +46 70 991 86 04

E-post: eg@cellink.com                                        E-post: gd@cellink.com

Kort om CELLLINK

CELLINK har skapat ett av världens första universella biobläck som idag används av många av världens mest väl­renommerade forskningsinstitutioner. Ett biobläck kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om framtida forskning är framgångsrik, på sikt, kompletta mänskliga organ i så kallade 3D-Bioskrivare. CELLINKs universella biobläck uppvisar utmärkta resultat och kan användas i såväl CELLINKs egenutvecklade 3D-Bioskrivare som i 3D-Bioskrivare utvecklade av andra operatörer. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 (0)8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.