CellPoints emissionsvolym ökar till 6,5 miljoner USD

CellPoints emissionsvolym ökar till 6,5 miljoner USD CellPoints samlade emissionsvolym har hittills ökat till 6,55 miljoner USD efter den senaste delstängningen av de riktade nyemissionerna i USA och Europa. Emissionerna har följt efter omläggningen av ett skuldebrev med flytande konverteringskurs till ett lån med fast konverteringskurs om 4 dollar, vilket offentliggjordes den 26 september 2001. "Vi är tacksamma för det stöd och den tilltro som investerare visat CellPoint," säger Peter Henricsson, styrelseordförande i CellPoint Inc. "De som deltagit har visat en insikt om den extraordinära potential som råder inom industrisektorn mobil positionering liksom om CellPoints marknadsledande ställning." Tillsammans med bolagets amerikanska IR/PR-konsult KCSA kommer CellPoint genomföra en roadshow i form av en serie möten med institutionella placerare i USA. "Vi kommer därmed under de kommande månaderna att kunna tillförsäkra oss om ytterligare rörelsekapital," säger Henricsson. I tisdags beviljade Nasdaq CellPoint undantag från en emissionsregel rörande tillkännagivande av en delstängning som påverkades av de leveransförseningar av röstmaterial som uppstod p.g.a. händelserna den 11 september i New York. CellPoint kommer istället att registrera en "Form S-3" omfattande alla de riktade emissionerna hos amerikanska SEC i slutet av oktober. De första delstängningarna inkluderade hälften teckningsoptioner vars konverteringstid är två år och vars lösenpriser varierar mellan 2,25 och 5,00 USD. Antalet aktier som emitteras för dessa delstängningar uppgår till mindre än 6 miljoner. För mer information vänligen kontakta: CellPoint (Sverige): Jakob Sintring, Tel: +46-(0)73 973 77 41, jakob.sintring@cellpoint.com CellPoint Inc.: Lynn Duplessis, Tel: +44 1344 624 565 E-post: info@cellpoint.com Hemsida: www.cellpoint.com CellPoint Inc. (NASD och Stockholmsbörsen: CLPT; http://www.cellpoint.com/) är ett amerikanskt företag med dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Sydafrika, som tillhandahåller positionerings- och telematiktjänster i samarbete med mobila operatörer i hela världen. CellPoints mobila "end-to-end"-lösning fungerar i alla omodifierade GSM-nät, använder vanliga GSM- eller WAP-telefoner och har Internet som användargränssnitt. För närvarande finns ett flertal applikationer och tjänster tillgängliga, och CellPoint erbjuder tredjepartsleverantörer att integrera sina applikationer tillsammans med CellPoints öppna gränssnitt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00900/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00900/bit0002.pdf