Celsius får order på radiosystem

Order på radiosystem Celsius-ägda kommunikationsföretaget SMS Telecom, som ingår i affärsenheten CelsiusTech Electronics, har av FMV fått en beställning på serieleverans av radiosystem för klargöringspersonal på flygbaser. Ordervärdet är 28 MSEK. Systemet är uppbyggt kring en nyutvecklad och avancerad 2,4 GHz radio. Det medger flera samtidiga samtal och är anpassat till den extremt bullriga ljudnivån kring flygplanen. Intresset för denna typ av radiosystem är stort, från såväl den militära som den civila marknaden. För ytterligare information, v g kontakta Celsius Informationschef Kjell Göthe tfn 08-463 00 19 eller mobilt 070-583 95 44. Celsius är en högteknologisk internationell industrikoncern med hemmamarknader i Norden, USA och Australien. Utifrån en gemensam, omfattande teknologibas bedrivs verksamhet främst inom tre satsningsområden: Försvar, Civilt flygunderhåll och Affärsutveckling, som f.n. omfattar Materialteknik, Explosivämnen och Infomatik. Omsättningen är ca 12 miljarder kronor och antalet anställda ca 11 000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/10/19981210BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/10/19981210BIT00140/bit0002.pdf