Stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C) inviger utställning om hållbarhet i Norra Djurgårdsstaden
Stadsmiljöroteln/ Stockholms stad
Stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö
I dag inviger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C) utställningen ”Into the loop – exploring the lifecycle of materials” i Norra Djurgårdsstaden. Utställningen består av 10 paviljonger byggda i hållbart material av KTH Sustainable Design Studio och vill visa på hur material kan tas tillvara och återanvändas på olika sätt.
Den nya stadsdelen Norra Djurgårdsstaden är ett miljöprofilområde som byggs med höga miljöambitioner för att skapa en hållbar stadsdel i världsklass. Med utställningen ”Into the loop – exploring the lifecycle of materials” hoppas man kunna öka medvetenheten kring det hållbara och innovativa i Norra Djurgårdsstaden.
- Projektet att bygga en ny hållbar stadsdel har satt Stockholms stad på kartan i resten av världen. Vi är mycket stolta över detta projekt, som vi hoppas kan leda vägen för hur man i framtiden bygger städer på ett hållbart sätt säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).
- Jag hoppas att denna utställning kan bidra till att inspirera och medvetandegöra vilka utmaningar som finns på miljöområdet, men också till att hitta de lösningar som tar oss in i framtiden säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).
Kontakt
Frida Demervall
Tel. 076-12 29 413
E-post, frida.demervall@stockholm.se