Centerpartiet lyckönskar Kenneth Johansson till utnämningen som ny landshövding i Värmland

Centerpartiet lyckönskar Värmland till att få en landshövding med kompetens som kommer att bli värdefull för länet. Det säger Anders W Jonsson, Centerpartiets förste vice ordförande, i en kommentar till regeringens beslut att utse riksdagsledamoten Kenneth Johansson till ny landshövding i Värmland.

- Kenneth har en lång erfarenhet från ledande funktioner i det svenska samhället vilket kommer att komma väl till användning i hans nya viktiga ämbete. Hans bakgrund i Dalarna, det län som både vad gäller historia, kultur och näringsliv mest liknar Värmland, kommer också att visa sig mycket värdefull. Säger Anders W Jonsson

- Jag vill också, å Centerpartiets vägnar, varmt gratulera Kenneth till en mycket hedersam utnämning. Säger Anders W Jonsson

- Frågan om vem som ska efterträda Kenneth Johansson som ordförande i Socialutskottet kommer att beslutas efter riksdagens sommaruppehåll avslutar Anders W Jonsson.

Kontakt:

Anders W Jonsson, 070-631 10 02