Cereno Scientific presenterar på Redeye Growth Day 4 juni 2018

Den 4 juni klockan 14.05 presenterar Sten R. Sörensen, VD för Cereno Scientific den senaste utvecklingen i bolaget på Haymarket by Scandic i Stockholm. Cereno har nyligen presenterat preliminära positiva data i sin första studie med läkemedelskandidaten CS1. Vidare har bolaget även säkrat finansiering för kommande fas-II studier på upp till 106 MSEK. Presentationen livesänds och kan följas på www.redeye.se

Presentationen kommer även i efterhand att finnas tillgänglig på www.redeye.se/live/redeye-growth-day-18 samt på Bolagets sida i Redeye Universe (https://www.redeye.se/company/cereno-scientific)

Cereno Scientific utvecklar ett nytt förebyggande läkemedel mot blodpropp som bygger på kroppens egen intelligenta propplösningsmekanism. Hjärt- och kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i världen. Med nuvarande behandling föreligger stor risk för allvarliga blödningskomplikationer vilket leder till bristande effekt och medför stor risk att drabbas av nya blodproppar. Bolagets läkemedelskandidat CS1 förväntas ge en möjlighet till effektiv preventiv blodproppsbehandling och lägre risk för allvarliga blödningsbiverkningar än dagens behandlingar med blodförtunnande läkemedel. CS1, som är en omformulering av en känd substans, bedöms ha en relativ kort utvecklingstid till färdigt läkemedel. Bolaget har huvudkontor i Göteborg och bedriver laboratorie- och utvecklingsverksamhet. Utvecklingsverksamheten bedrivs vid AstraZenecas BioVentureHub och utvecklas med stöd av GU Ventures. Cereno Scientifics B-aktie är noterad på AktieTorget sedan juni 2016, kortnamn: CRNO B, ISIN: SE0008241558.