Upplev produktinnovation på Entreprenad Live

Report this content

Besök Certex monter på Entreprenad Live-mässan i Skåne 14-16 september. Prova på smidigheten i vårt nya aluminiumlyftok LWA och väg den lätta textila lyftslingen GeoLift, stark nog att bära hundratals ton, i handen.

– Entreprenad Live är ett fantastiskt forum för att nå ut till de företag som vi vill men inte alltid hinner besöka. Nu får vi visa hur våra produkter tryggt och säkert underlättar det dagliga arbetet för alla aktörer i branschen, säger Mats Bruér, platschef på Certex Malmökontor.

De senaste åren har innovationstakten i bygg- och anläggningsbranschen tagit ordentlig fart. Nya material och nya produkter gör arbetet smidigare, säkrare och effektivare för både små och stora aktörer. Under mässan visar vi upp framförallt två nya produkter som vi tycker är väldigt bra exempel på det: ett certifierat lyftok i aluminium, LWA, samt lyftslingen GeoLift baserat på det i marina miljöer klassiska materialet Dyneema®.

Beprövat material i nytt sammanhang

Den främsta fördelen med aluminiumlyftoket LWA är helt klart den reducerade vikten. Det innebär att det blir smidigare att hantera lyftoket för hand samtidigt som den lätta vikten ökar kranens maxkapacitet. För till exempel en ensam lastbilsåkare så passar detta utmärkt.

– Liknande lyftverktyg i aluminium finns sedan tidigare på marknaden men det är inte alltid de uppfyller branschens säkerhetsnormer och standarder. Eftersom LWA uppfyller alla relevanta säkerhetskrav är det därmed en ganska unik produkt, berättar Fredrik Högenberg utesäljare i Malmö.

Även lyftslingen GeoLift i det textila materialet DynaOne® är en innovation på marknaden.

– DynaOne® baseras på materialet Dyneema® som är en lätt och stark fiber. Materialet flyter och har använts i marina miljöer under många år. Nu kan vi erbjuda en lyftsling i det här materialet, vilket gör det användbart för företag även inom industrin och byggbranschen. Du får en tålig sling med låg egenvikt som kan ersätta tunga kättingar vid vissa lyft, säger Fredrik Högenberg.

Högsta krav på säkerhet

Certex säljer produkter för säkra lyft, personliga fallskydd och mycket mer. Men vi levererar framförallt trygghet.

– Kunden vet att de får en bra produkt som uppfyller alla aktuella krav när de handlar av oss. Det gäller både nya och etablerade produkter, berättar Fredrik Högenberg.

Är du nyfiken på hur branschen förnyas är du välkommen att besöka oss under Entreprenad Live i Skåne 14-16 september. Passa på att med egna händer uppleva hur lättare och smidigare produkter inte längre innebär att tumma på säkerheten.

Julia Erikson
Marknadschef
julia.erikson@certex.se
Certex Svenska levererar helhetslösningar inom lyft, stållinor och service. Våra lösningar finns i hela den svenska industrin, från byggarbetsplatser, gruvor och hamnar till energibolag och tillverkningsindustrin. Vi står för The Lifting KnowHow, vårt löfte om säkerhet, expertis, kvalitet och service för tunga lyft. Certex Svenska grundades 1904 och har idag 81 anställda på åtta orter i Sverige och en omsättning på 200 miljoner kronor. Vi ingår tillsammans med systerbolag i hela Europa i Axel Johnson International Lifting Solutions. www.certex.se

Taggar:

Snabbfakta

Citat

– Liknande lyftverktyg i aluminium finns sedan tidigare på marknaden men det är inte alltid de uppfyller branschens säkerhetsnormer och standarder. Eftersom LWA uppfyller alla relevanta säkerhetskrav är det därmed en ganska unik produkt.
Fredrik Högenberg