Affär med ny kund avseende IT-infrastruktur, värde 335 KSEK

Mölndal 2018-03-09

CGit har idag tagit hem en viktig affär avseende Pure Storage-lösning. Lösningen innefattar utbyggnad av befintlig Pure Storage lösning men där CGit får förtroendet som ny leverantör. Värdet på affären uppgår till 335 KSEK. Kunden bedriver handel med hemtekniska produkter. CGit fortsätter att leverera lösningar inom nästa generations IT-infrastruktur.

För mer information, kontakta Bolaget på:
VD Mattias Bergkvist
info@cgit.se
www.cgit.se

Denna information är sådan information som CGit Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9:e mars 2018.

CGit:
CGit är ett IT-konsultbolag med säte i Mölndal som ingår i en koncern där det helägda dotterbolaget CGit AB har sedan 2007 bedrivit verksamhet inom uppbyggnad och utveckling av IT-infrastruktur vilket omfattar bl.a. datacenter, säkerhet, management, hosting, nätverk & kommunikation och backup/DR. Bolaget levererar tjänster inom tre affärsområden; IT-drift, IT-konsulter samt IT-produkter och har i dagsläget omkring 60 kunder fördelade över flera olika branscher, varav hos 30 kunder är Bolaget en helhetspartner i sin leverans av IT-stöd.