CGit storsatsar på svensk AI

Mölndal 2018-05-22

CGit kommer att erbjuda Sveriges modernaste AI-infrastruktur som tjänst. Infrastrukturen baseras på den absolut senaste tekniken för utveckling inom AI och Deep Learning. För CGit är det en naturlig följd av de senaste årets stora framgångar med att leverera nyckelfärdiga infrastrukturlösningar till några av de mest prestigefulla AI och Deep Learning-projekten i Sverige.

CGit har erfarna experter inom AI och Deep Learning som ser till att projektet kommer igång på kortast möjliga tid. Äntligen kommer företag som exempelvis vill göra ”Proof Of Concept” ha möjlighet att göra detta på den senaste tekniken utan att någon data behöver lämna Sverige och utan att behöva investera pengar och värdefull tid i att bygga en egen infrastruktur.

-Detta ligger helt i linje med den storsatsning som Sverige gör inom AI just nu. Vi ser ett enormt behov av att kunna testa och utveckla på kort tid utan att behöva göra en stor investering i egen infrastruktur. CGit kommer erbjuda en komplett hård-och mjukvarulösning för AI och Deep Learning som baseras på NVIDIA DGX-1 och därmed kommer vi ha en av Sveriges modernaste och mest högpresterande AI-plattformar som tjänst” Säger Christian Gustavsson, CVO på CGit. Vi bygger vår plattform på exakt samma beprövade teknik som vi gjort hos våra kunder. Vi har sett fantastiska resultat och kunderna är mycket nöjda”

CGit´s VD, Mattias Bergkivst menar det här ligger helt i linje med planerad utveckling av bolaget och vi fortsätter att bygga nästa generations IT-infrastruktur. CGit välkomnar företag och institutioner av alla storlekar att ta kontakt för en närmare presentation av hur företaget och deras samarbetspartners kan bistå i utvecklingen av AI och Deep Learning.

Kontaktpersoner: Christian Gustavsson, Petter Ahlén och Mattias Bergkvist. Telefon 031-762 02 40 eller mail ai@cgit.se

Denna information är sådan information som CGit Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22:e maj 2018.