12 000 aktiverade slutkunder hittills

Challenger Mobiles lansering i Oman har på en respektive fyra veckor lockat ca. 12 000 slutkunder att aktivera appen i sina mobiler.

Challenger har under senaste månaden sett två operatörer lansera VoIP-tjänster baserade på den bolagets system. Tjänsterna riktar sig till existerande kunder och erbjuder attraktiva priser för internationella samtal till större delen av världen.

Tjänsterna har idag attraherat ca. 12 000 kunder att installera appen och aktivera sina telefonnummer i appen. De två tjänsterna är fortfarande under lansering efter att ha publicerats precis före jul 2016 respektive andra veckan av januari 2017. Marknadsföringsaktiviteter via hemsida, direktkanaler som SMS och i tryckt form på försäljningsställen är i full gång.

Apparna har lockat ytterligare ca. 12 000 personer att installera apparna av nyfikenhet. De flesta av dessa är inte kunder hos operatörerna och kan därför inte aktivera appen i dagsläget. Appen lockar förhoppningsvis många att byta till operatörer som har tjänster levererade av Challenger Mobile.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Meijer, VD Challenger Mobile AB

Mobil: +46 (0)736-207 520