Ny lansering i Oman

FRiENDi mobile, ett Virgin Mobile MEA företag, har idag lanserat VoIP-tjänsten FRiENDi VoIP. Med tjänsten får kunderna tillgång till bättre priser till 209 länder runt om i världen.

Friendi mobile blev idag andra operatör att lansera en VoIP-tjänst baserad på Challenger Mobiles installation i Oman. Tjänsten erbjuds med Android-appen “FRiENDi VoIP - Oman” som nu finns tillgänglig på Google Play. Operatörens kunder installerar enkelt och gratis appen på Google Play och får då tillgång till tjänstens erbjudanden i form av förmånliga minutpriser till 209 länder världen över samt extra prisvärda minutpaket till Bangladesh, Indien och Pakistan.

Länk till produktsidan hos FRiENDi mobile: http://www.friendimobile.com/en-om/rate/voip-2/voip.html

Med denna tjänst når Challenger fler slutkunder som får möjlighet att kommunicera effektivare än tidigare. För varje kopplad samtalsminut får Challenger en del av intäkterna.

FRiENDi mobile

FRiENDi mobile (Connect Arabia, L.L.C.) är Omans största virtuella mobiloperatör med över 700 000 kunder och lanserade sina tjänster 2009 i Omantels mobilnät. Operatören är en del av Virgin Mobile Middle East & Africa (Virgin Mobile MEA), som även driver operatörer i Malaysia, Jordanien, Saudiarabien och Sydafrika. Friendi mobile profilerar sig som en operatör för unga och de som ringer mycket internationellt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Meijer, VD Challenger Mobile AB

Mobil: +46 (0)736-207 520

e-post: johan.meijer@challengermobile.com

Denna information är sådan information som Challenger Mobile AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 januari 2017.

Taggar: