Nu säljs Charlotte Olssons sidenscarfar på NK.

Report this content

Göteborgskonstnären Charlotte Olsson skulpterar sina konstverk av återvunnet material. I alla Charlottes målningar kan man hitta viktiga budskap. Det handlar om att ta vara på det som redan finns och vara varsam om jordens resurser. Av återvunnet material som till exempel gamla spetsar, broderier och knappar skulpterar hon på gamla ramar. När Charlotte bestämde sig för att designa tre exklusiva sidentryck såg hon till att premisserna blev desamma. Det är handgjorda mönster skulpterade av återvunnet hantverk tryckta på 100% exklusivt siden i gedigna presentaskar, som nu finns att köpa på NK.

NK tog kontakt med Charlotte och undrade om hon var intresserad av ett samarbete. En inspirationsfrukost med stilexperten Katarina Althin blev startskottet och redan efter en vecka hade NK sålt slut på scarfarna och Charlotte fick leverera fler. De är ett bra komplement till NK’s övriga sortiment och märken.

- Efter mycket letande fann jag ett underbart litet sidentryckeri i Italien där de låter kunskapen om hantverket gå i arv från generation till generation. I de vackra omgivningarna vid Comosjön har de tryckt mitt mönster på 100% exklusivt siden av bästa kvalitét, berättar Charlotte.

Det första sidenmönstret som Charlotte skapade var “Happy Cake”, vilken nominerades till Svenska Designpriset 2015. “Lucky Love” är det rosa/röda sidenmönstret med hjärtan och “Hocus Pocus” heter det champagnemönstrade sidenet. Motiven ska vara originella, positiva, festliga och sprida glädje. Även välgörenhet inspirerar konstnärinnan och tack vare sin konst är hon med och bidrar till ett flertal organisationer.

Charlottes sidenprodukter består av 100% siden av bästa kvalitet i unik handgjord design av återvunnet material. Finns för både damer och herrar och förpackas fint i exklusiva presentaskar tillverkade i Sverige med personligt brev till köparen.

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotte Olsson, konstnär, 070-565 26 36 charlotte@charlotteolsson.se

Charlotte Olsson Art är ett företag som drivs av konstnären Charlotte Olsson sedan 2012. Bakom mina glädjefulla målningar ligger ett viktigt budskap gömt. Det handlar om att ta vara på det som redan finns och vara varsam om jordens resurser.  Av gamla spetsar, broderier och annat återvunnet material skulpterar jag på gamla ramar. Av respekt för det återvunna materialet som jag skapar görs endast original - aldrig tryck eller kopior. Så om du köper ett konstverk av mig kan du vara säker på att det är exklusivt endast för dig. Min konst finns representerad i både privata och officiella samlingar. Jag har tidigare ställt ut på Europarådet för mänskliga rättigheter i Strasbourg, Hollywood Road Gallery i London, Decorative Art Fair i London och The Gallery på Gothia Towers i Göteborg.

Charlotte Olsson Art                                         www.charlotteolsson.se
Johannelundsgatan 9
426 77 Västra Frölunda

Charlotte Olsson
Konstnär
charlotte@charlotteolsson.se

Citat

Efter mycket letande fann jag ett underbart litet sidentryckeri i Italien där de låter kunskapen om hantverket gå i arv från generation till generation. I de vackra omgivningarna vid Comosjön har de tryckt mitt mönster på 100% exklusivt siden av bästa kvalitét.
Charlotte Olsson