Varmt välkomna på konstutställningen Mindful & Groovy Art i Stockholm på Galleri Scandinavia, Grev Turegatan 3

Report this content

9-18 februari ställer konstnären Charlotte Olsson för första gången någonsin ut sin konst i Stockholm. Utställningen kommer vara på Galleri Scandinavia på Grev Turegatan 3. Vernissage fredag 9/2 kl 16-20. Konstnären är på plats både fredagen den 9 februari och lördagen den 10 februari.

Göteborgskonstnären har tidigare ställt ut på bland annat Hollywood Road Gallery och Decorative Art Fair i London, The Gallery på Gothia Towers i Göteborg, samt är en av ytterst få svenskar som har haft en separatutställning på Europarådet för mänskliga rättigheter i Strasbourg. Och nu kommer hon äntligen till Stockholm med sin livsbejakande konst.

Bakom Charlotte Olssons glädjefyllda målningar ligger ett viktigt budskap gömt. Det handlar om att ta vara på det som redan finns och vara varsam om jordens resurser. Av gamla spetsar, broderier och annat återvunnet material skulpterar hon på gamla ramar. Av respekt för det återvunna material som Charlotte skapar av gör hon endast original. Hon gör aldrig några tryck eller kopior. Så om du har ett konstverk av Charlotte kan du vara säker på att det är exklusivt endast för dig.

Tack vare sin konst har Charlotte haft möjlighet att samarbeta med flera inflytelserika personer och på så sätt kunna sprida sitt budskap. Sarah The Duchess of York, Sir Richard Branson, Dr Sylvia Earle, Leif Pagrotsky, Henrik Lundqvist, Ola Skinnarmo, Johan Elmander, m fl har handgripligen hjälpt Charlotte att skapa konst i detta syfte.

“Jag brinner för välgörenhet och jag vill bidra så mycket som möjligt, säger Charlotte. Jag har donerat många tavlor som auktionerats ut och flera gånger har slutsumman resulterat i över 100.000 kronor. Jag stöder både Stiftelsen för Östersjölaxen, Project Playground, The Perfect World Foundation, Ronald McDonald Hus, Jontefonden och Världens vackraste skärgård.”

Charlotte har även samarbetat med Hjärtebarnsfonden, Ung Cancer och 1,6 miljonersklubben för att nämna några.

Nu närmast är Charlotte aktuell med en stor plastskräp utställning på Gothia Towers, en fyra meter hög skulptur som finns på Landvetter flygplats, konstutställning på Galleri Scandinavia i Stockholm samt med en tavla som skänks till galan för laxen som arrangeras av Stiftelsen för Östersjölaxen den 13 februari på Berns. H.M Konung Carl XVI Gustaf är beskyddare av Stiftelsen för Östersjölaxen.

Charlotte kommer att vara närvarande på galleriet både 9 och 10 februari.

Öppettider under utställningen:
Tis-Fre 11-18
Lör-Sön 11-16
Måndag - Vid tidsbokning

För mer information, vänligen kontakta:

Charlotte Olsson, konstnär                                                Malena Eklund, PR
070-565 26 36 charlotte@charlotteolsson.se                072-398 90 24 malena@firstpr.se

Charlotte Olsson Art är ett företag som drivs av konstnären Charlotte Olsson sedan 2012. Bakom mina glädjefulla målningar ligger ett viktigt budskap gömt. Det handlar om att ta vara på det som redan finns och vara varsam om jordens resurser.  Av gamla spetsar, broderier och annat återvunnet material skulpterar jag på gamla ramar. Av respekt för det återvunna materialet som jag skapar görs endast original - aldrig tryck eller kopior. Så om du köper ett konstverk av mig kan du vara säker på att det är exklusivt endast för dig. Min konst finns representerad i både privata och officiella samlingar. Jag har tidigare ställt ut på Europarådet för mänskliga rättigheter i Strasbourg, Hollywood Road Gallery i London, Decorative Art Fair i London och The Gallery på Gothia Towers i Göteborg.

Charlotte Olsson Art    www.charlotteolsson.se
Johannelundsgatan 9
426 77 Västra Frölunda

Taggar:

Snabbfakta

Citat

ag brinner för välgörenhet och jag vill bidra så mycket som möjligt. Jag har donerat många tavlor som auktionerats ut och flera gånger har slutsumman resulterat i över 100.000 kronor. Jag stöder både Stiftelsen för Östersjölaxen, Project Playground, The Perfect World Foundation, Ronald McDonald Hus, Jontefonden och Världens vackraste skärgård
Charlotte Olsson, konstnär