Check Points krypteringsprogram kompatibelt med Snow Leopard

Check Point Software Technologies uppdaterar sitt hårddiskkrypteringsprogram Full Disk Encryption och erbjuder nu fullt stöd för Mac OS X 10.6 Snow Leopard. Full Disk Encryption hanterar nu fler operativsystem än någon annan krypteringslösning på marknaden – allt från Mac OS X, Windows, Linux och VMWare-baserade system till Symbian, Windows Mobile och Palm OS.

Check Point Full Disk Encryption förenklar klientskyddet genom att automatiskt kryptera allt innehåll på hårddisken, inklusive operativsystemet och befintliga, temporära och raderade systemfiler. Programmets säkerhetsnivå gör att företag enkelt kan skydda sig mot otillåten åtkomst och attacker på känslig företagsinformation – även om hårddisken flyttas till en annan dator. – Företag behöver förvissa sig om att samma nivå på klientskyddet upprätthålls genom hela organisationen. Med stödet för Snow Leopard erbjuder Check Point Full Disk Encryption en och samma lösning för alla operativsystem som också är enkel att installera och administrera, säger Ben Khoushy, vice president för Check Points klientskyddslösningar. Check Point Full Disk Encryption för Mac finns tillgänglig omedelbart och kan köpas genom Check Points omfattande nätverk av återförsäljare. För mer information om priser och licenser, besök https://pricelist.checkpoint.com. Mer information om Check Points olika klientsäkerhetslösningar finns här: www.checkpoint.com/products/endpoint_security/index.html.