ChemoTech signerar avtal med distributör i södra Indien

Efter 100 dagars arbete på den indiska onkologimarknaden är nya organisationen på Scandinavian Meditech Private Limited glada att kunna tillkännage att ett distributörsavtal med LifeLinx Surgimed Private Limited, Chennai, i delstaten Tamil Nadu har signerats. I detta avtal ingår en order av en demo-enhet av IQWave ™ som kommer att generera intäkter på 17 000 EUR till Scandinavian Meditech Private Limited.

LifeLinx, med totalt 15 anställda, har en 15-årig historia på marknaden för kirurgiska engångsartiklar i södra Indien, med en portfölj av specialbiopsiprodukter och sårvårdsprodukter för onkologisegmentet.

ChemoTechs säljteam i Indien, lett av Mehul Chheda, har arbetat hårt med tillväxten av lokala distributionspartnerskap. Med detta avtal kommer LifeLinx Surgimed Private Limited snart att förvärva sin första demoenhet, för att gynna och stödja användandet av D-EECT i denna del av landet.

När LifeLinx Surgimed Private Limited har visat en framgångsrik lansering av IQWave™ i Tamil Nadu, kommer några av de närliggande staterna också att diskuteras.

Mohan Frick,

+46 (0)10-218 93 03

info@chemotech.se

Denna information är sådan information som Scandinavian ChemoTech AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappers-marknad. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande tisdagen den 3 april 2018 kl 15.30 (CET).

ChemoTech är ett ungt, dynamiskt life science-företag som vilar på stor medicinsk expertis och tekniskt kunnande. Vår senaste lansering av IQWave™ är en innovation inom elektrokemoterapi, som är anpassad för behandling av olika typer av tumörer. ChemoTech strävar efter att bidra till en mer tillgänglig cancervård. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på NASDAQ First North i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Bolaget har huvudkontor i Malmö, mitt i den medicintekniskt expansiva Öresundsregionen.