Scandinavian ChemoTech AB (publ) genomför behandlingar på Makati Medical Center i Filippinerna

Den 15 februari 2017 påbörjade ChemoTech utvärderingsbehandlingar med Bolagets produkt IQWave™ på Makati Medical Center (MMC) i Manila, som Bolaget nyligen skrev ett ”Letter of Intent” med. Detta var det andra sjukhuset i Filippinerna på mindre än en vecka som påbörjade denna process.

”Jag är hoppfull och entusiastisk inför möjligheten att kunna återupprepa de goda resultaten av behandlingen med Dynamic-ElectroEnhanced Chemotherapy. Detta kan mycket väl vara lösningen för våra utvalda patienter med bröstcancer och huvud- och halscancer för vilka vi idag saknar behandlingsmetoder,” säger Dr Maria Belen E. Tamayo, Medicinsk Onkolog vid MMC.

”De framgångsrika behandlingarna stärker ChemoTechs position i Filippinerna ytterligare och jag ser mycket fram emot att fortsätta bygga starka partnerskap med sjukhusen här i landet”, säger Mohan Frick, VD ChemoTech.

Under utbildningen blev tre onkologer och en sjuksköterska certifierade användare av IQWave™ Dynamic-ElectroEnhanced Chemotherapy™.

”Vi ser nu fram emot att använda oss av denna framgång för att lansera IQWave™ till alla större cancersjukhus, initialt i Manila”, säger Mohan Frick som varit på plats i Manila under denna händelserika vecka.

MMC ägs av det filippinska börsnoterade bolaget Metro Pacific Investments (MPIC), som äger totalt 13 sjukhus i Filippinerna, efter att nyligen ha förvärvat ytterligare ett sjukhus.

Mohan Frick, VD +46 (0)10-218 93 00

info@chemotech.se

Denna information är sådan information som Scandinavian ChemoTech AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknad. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande fredagen 17 februari 2017 kl.8.30 (CET).

ChemoTech är ett ungt, dynamiskt life science-företag som vilar på stor medicinsk expertis och tekniskt kunnande. Vår senaste lansering av IQWave™ är en innovation inom elektrokemoterapi, som skonsamt ger en ytterst effektiv behandling av många olika typer av tumörer. Med huvudkontor i IDEON Science Park i Lund befinner vi oss mitt i det stimulerande vetenskapliga mötet mellan Skåne University Hospital och Medicon Village. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på NASDAQ First North i Stockholm och Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser.

Taggar: