Hat-trick för Cherry vid årets International Gaming Awards

Cherry vann stort vid årets upplaga av International Gaming Awards då Cherry utnämndes till ”Online Gaming Operator of the Year” för tredje året i rad.

Cherrys EuroLotto, som under 2015 gav spelare tillgång till sex av världens största lotterier, blev utnämnt till ”Årets Lotto operatör”.
”Det är fantastiskt roligt att få detta utnämnande, speciellt då vi har jobbat hårt för att kunna erbjuda våra spelare bästa möjliga spelupplevelse”, säger Eurolottos chef Helen Taylor.

Utöver detta så blev även Cherrys B2B-bolag, spelutvecklaren Yggdrasil Gaming, utnämnt till årets ”iGaming Software Supplier”.

”Detta är fantastiskt roligt och vi är både glada och stolta över att vinna så många kategorier. Det är ett fint betyg och erkännande för alla teamen som jobbat så intensivt det senaste året. Tillväxten för vår verksamhet online har varit stark första tre kvartalen 2015 och vi är fast förvissade om att fortsätta detta arbete framöver” säger Cherrys VD Fredrik Burvall.

Fredrik Burvall, VD/Koncernchef Cherry AB (publ), Telefon 08- 514 969 52, 0709-279 632, fredrik.burvall@cherry.se