Chicago Pneumatic lanserar två kraftfulla verktygsserier för industriella applikationer

- CP1114R-serien, perfekt för borrning, gängning och brotschning
- CP28-serien, kraftfulla och lätta skruvdragare

Chicago Pneumatic CP1114R är en serie kraftfulla reversibla borrmaskiner utrustade med företagets ergonomiska grepp, Ergo Wing, som ger användaren ett säkert och bekvämt grepp. CP1114R är utvecklad för tuffa arbeten inom industriella produktions- och underhållsapplikationer.

Chicago Pneumatics nya skruvdragare CP28 lanseras i fyra olika modeller, två med pistolgrepp och två raka versioner. De kännetecknas bland annat av låg vikt, från 1,2 kg för skruvdragaren med pistolgrepp och endast 0,6 kilo för den raka modellen. Samtidigt levererar de gott om kraft, upp till 8,5 Nm respektive 7 Nm. CP28-serien är utvecklad för exempelvis montering av vitvaror och elektronik.

CP1114R
Chicago Pneumatics nya CP1114R-serie lanseras i fyra olika modeller, två lågvarviga, 500 respektive 900 varv/minut och två högvarviga, 2 600 respektive 4 000 varv. Slutsiffrorna i modellnumret avslöjar varvtalet, exempelvis CP1114R05 för den med lägsta varvtalet och CP1114R40 för den med högsta.

CP1114R består av fyra robusta borrmaskiner som tack vare tre kraftiga planetväxlar garanterar såväl hög driftsäkerhet som långa serviceintervaller och låga vibrationsvärden, säger sales director Peter B Nilsson. Borrmaskinerna levererar mycket kraft redan vid låga varvtal och serviceintervaller ligger på 800 timmar.

De två lågvarviga borrmaskinerna har, utöver Ergo Wing, också ett främre handtag för att ge användaren ett bästa grepp. Det breda modellutbudet innebär att Chicago Pneumatic kan erbjuda borrmaskiner för många olika applikationer, för borrning, gängning och brotschning i såväl aluminium som rostfritt stål i industriella produktions- och underhållsapplikationer.

– De många modellerna gör det möjligt att alltid hitta en CP1114R som passar arbetsuppgiften perfekt, säger Peter B Nilsson.

CP28
Den nya serien består av fyra stycken kompakta skruvdragare. De två med pistolgrepp har hus i aluminium och gummiklädda handtag vilket ger verktygen en låg vikt och användaren får ett bra och säkert grepp. De två raka modellerna är lätta och kompakta för bästa grepp samtidigt som den låga vikten gör det möjligt till arbetspass som inte tröttar ut användaren.

– Lanseringen av CP28-serie gör nu att vi kan erbjuda en komplett serie underhålls- och produktionsverktyg för montering av vitvaror och elektronik, säger Peter B Nilsson. Det är skruvdragare anpassade för såväl breda applikationer inom underhåll och konstruktion som krävande montering vid löpande band.

Teknisk information
Chicago Pneumatic CP1114R

Chicago Pneumatic CP28

Sales  director

E-post:  peter.b.nilsson@cp.com

Sedan 1901 står Chicago Pneumatic (CP) för pålitlighet och fokuserar på kundens behov av produktionsverktyg och kompressorer avsedda för specifika industriella ändamål. Idag är CP en global aktör med lokala återförsäljare över hela världen.

Chicago Pneumatics mål är att ge optimal global service och lokal support till våra kunder inom bland annat fordonsverkstäder, tillverkande industri och bygg via en dedikerad produktportfölj och ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare. Vi skapar värde genom att tillhandahålla den optimala lösningen för kundens behov baserat på årtionden av erfarenhet.

Taggar:

Since 1901 the Chicago Pneumatic (CP) name has represented reliability and attention to customer needs, with construction, maintenance and production tools and compressors designed for specific industrial applications. Today, CP has a global reach, with local distributors around the world. At Chicago Pneumatic, our goal is to deliver best-in-class global service and local support to our vehicle servicing, industrial and construction customers through a dedicated product portfolio and a strong network of authorized distributors. We generate added value by delivering the best solution to your needs based on our decades of experience.

Citat

– CP1114R består av fyra robusta borrmaskiner som tack vare tre kraftiga planetväxlar garanterar såväl hög driftsäkerhet som långa serviceintervaller och låga vibrationsvärden. Borrmaskinerna levererar mycket kraft redan vid låga varvtal och serviceintervaller ligger på 800 timmar.
Peter B Nilsson, sales director Chicago Pneumatic
Lanseringen av CP28-serie gör nu att vi kan erbjuda en komplett serie underhålls- och produktionsverktyg för montering av vitvaror och elektronik. Det är skruvdragare anpassade för såväl breda applikationer inom underhåll och konstruktion som krävande montering vid löpande band.
Peter B Nilsson, sales director Chicago Pneumatic