Två nya 20 volts vinkelslipar från Chicago Pneumatic

- CP8345 och CP8350 kombinerar hög prestanda med god ergonomi

Chicago Pneumatic breddar sitt sortiment av sladdlösa proffsmaskiner med två nya 20 volts vinkelslipar. De nya vinkelsliparna från Chicago Pneumatic är idealiska för mekaniker som arbetar med såväl lätta som tunga fordon eller MRO-applikationer. Den kraftfulla borstlösa motorn har en effekt på 750 W och batteriets placering gör att de är perfekt balanserade vilket bidrar till en god arbetsergonomi.

–    När vi utvecklar våra produkter ligger fokus alltid på maximal prestanda i kombination med optimal ergonomi och säkerhet för användaren, säger Peter B Nilsson, nordisk försäljningschef hos Chicago Pneumatic. Våra två nya vinkelslipar CP8345 och CP8350 är inga undantag. Förutom att de är smidiga att arbeta med klarar de också en regelbunden och långvarig användning.

Vinkelslipens sprängskydd kan enkelt roteras med en knapptryckning för bästa kontroll vid olika arbetsvinklar och i trånga utrymmen. Säkerhetsspärren på maskinens undersida stoppar skivan snabbt om användaren av misstag tappar greppet.

Peter fortsätter:

–     Vår expertis inom luftdrivna vinkelslipar kombineras med rörligheten och komforten av batteridrivet i en slip med fantastisk ergonomi, komfort och höjd användarsäkerhet.

Främre handtagets vinkel förbättrar precisionen
Det främre handtaget, för montage på höger alt. vänster sida, har placerat i en 20 gradig vinkel. Vinkeln förbättrar både komfort och precision vid såväl kapning som slipning. Batteriets unika placering möjliggör också, förutom att det ger användaren en perfekt balans och komfort, att vinkelslipen kan användas i en minimal vinkel mot arbetsstycket.

CP8345 och CP8350 levereras med två 20 volts litiumjonbatteri på 4 Ah alternativt 6 Ah, en batteriladdare, ett främre handtag för höger- eller vänstermontage samt en spännyckel. Allt packat i en mjuk Chicago Pneumatic-bag. Det som skiljer dem åt är skivdiametern, CP8345 är anpassad för 115 millimeters skivor och CP8350 för 125 millimeters skivor.  Tillhörande slip- och kapskivor finns givetvis också att beställas.

Mer teknisk data CP8345/CP8350:

Varvtal:                                   8 500 varv/minut
Batteri:                                   20 volts litiumjonbatteri, valbart 4 alternativt 6 Ah
Laddning:                               90 min
Maskinhuvud:                        Aluminium
Låsning av skiva:                   Spindellåssystem, frigörs med en knapptryckning
Vikt utan/med batteri:             2,03 kg/2,76 kg
Ljudnivå:                                78 dB (A)

Se filmen om CP8345/8350 på You Tube

För mer information, kontakta:
Sales  director
T: 070 863 99 50

T: 070 710 28 40

Sedan 1901 står Chicago Pneumatic (CP) för pålitlighet och fokuserar på kundens behov av produktionsverktyg och kompressorer avsedda för specifika industriella ändamål. Idag är CP en global aktör med lokala återförsäljare över hela världen.

Chicago Pneumatics mål är att ge optimal global service och lokal support till våra kunder inom bland annat fordonsverkstäder, tillverkande industri och bygg via en dedikerad produktportfölj och ett starkt nätverk av auktoriserade återförsäljare. Vi skapar värde genom att tillhandahålla den optimala lösningen för kundens behov baserat på årtionden av erfarenhet.

Taggar:

Since 1901 the Chicago Pneumatic (CP) name has represented reliability and attention to customer needs, with construction, maintenance and production tools and compressors designed for specific industrial applications. Today, CP has a global reach, with local distributors around the world. At Chicago Pneumatic, our goal is to deliver best-in-class global service and local support to our vehicle servicing, industrial and construction customers through a dedicated product portfolio and a strong network of authorized distributors. We generate added value by delivering the best solution to your needs based on our decades of experience.

Citat

– När vi utvecklar våra produkter ligger fokus alltid på maximal prestanda i kombination med optimal ergonomi och säkerhet för användaren. Våra två nya vinkelslipar CP8345 och CP8350 är inga undantag. Förutom att de är smidiga att arbeta med klarar de också en regelbunden och långvarig användning.
Peter B Nilsson, nordisk försäljningschef hos Chicago Pneumatic
Peter B Nilsson, nordisk försäljningschef hos Chicago Pneumatic