Christian Berner AB levererar golvregelsystem till Nordens första IMAX-biograf

Christian Berner AB har fått uppdraget att leverera ett kostnadseffektivt och miljövänligt golvregelsystem med stomljudsisolering till Nordens första IMAX-biograf. Den nya SF-biografen kommer att byggas i Mall of Scandinavia i den nya stadsdelen Arenastaden i Solna.

Under hösten 2015 öppnar SF Bio Nordens första kommersiella IMAX-biograf i Mall of Scandinavia. Biografen kommer att bestå av 15 salonger, varav fyra är VIP-salonger.
– Vi var tidigt med i projektet för att ta fram ett kostnadseffektivt golvregelsystem som möter höga krav på stomljudsisolering. Vårt miljövänliga golvregelsystem med Sylomer®/Sylodyn® installeras direkt på råbjälklaget vilket sparar tid och kostsam avjämning, säger
Olof Rosander, teknisk säljare på Christian Berner AB.

– Vi valde Granabs system 9000 med 50 millimeters Sylomer®-remsor för att det ger bra ljudprestanda samt är kostnadseffektivt och snabbt att montera, säger Bengt Johansson, konsult och uppdragsansvarig på Akustik på Tyréns AB.

Golvsystemet har bland annat följande fördelar:
Effektiv stegljudsdämpning och luftljudsisolering.
Flexibel uppbyggnad 30-420 mm.
Torr installationsmetod. Monteras direkt på råbjälklag utan våta ytavjämningar.

Mall of Scandinavia är ett shoppingcentrum i den nya stadsdelen Arenastaden i Solna och invigs hösten 2015. Projektet startade 2012 och kommer att erbjuda ett stort utbud av butiker, biografer, restauranger och service. Här kommer man att kunna ta del av det bästa inom mode, design, teknik, sport och mat.

IMAX (Image Maximum) är ett filmprojektionssystem som har en kapacitet att visa film på större dukar och med bättre kvalitet än vanliga filmprojektionssystem

Bo Söderqvist, CEO Christian Berner Tech Trade AB, tfn +46 (0) 31-336 69 10

Christian Berner Tech Trade-koncernen (publ – noterat på NASDAQ OMX First North) är en fristående privatägd företagsgrupp med mer än 115 års erfarenhet av teknisk handelsverksamhet. Vi erbjuder kvalitetsprodukter och systemlösningar med fokus på miljöteknik från europeiska tillverkare till industrier och kommuner i Sverige och övriga Norden. Koncernen har cirka 150 medarbetare i hela Norden, och en nettoomsättning på omkring 400 MSEK. Christian Berner Tech Trade AB är huvudbolag för handelsverksamheten, och genom dotterbolagen i Danmark, Finland, Norge och Sverige marknadsförs vårt produktprogram i hela Norden. Mer information om Christian Berner finns på www.christianberner.se och www.christianberner.com.

Snabbfakta

Citat