Åke Sundvall Byggnads AB gör tilläggsbeställning av ConverLight® glas för öppningsbara fönster.

ChromoGenics AB (publ) har fått en tilläggsbeställning i projekt Knäckepilen av ConverLight® glas för öppningsbara fönster till ett värde av 300.000kr.

Öppningsbara fönster kräver att inkopplingen av det elektrokroma isolerglaset sker med en så kallad karmöverföring. ChromoGenics erbjuder en sådan lösning i detta projekt.

”Vi är glada att vi kan tillhandahålla öppningsbara elektrokroma ConverLight lösningar för våra kunder vilket i många fall är ett krav,” säger Micael Hamberg, COO på ChromoGenics.

Certified Adviser: G&W Fondkommission

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight® bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.  www.chromogenics.com