ChromoGenics AB rekryterar Brian Nielsen som Country Manager i Danmark.

ChromoGenics AB (publ) utökar vår försäljningsaktivitet i Danmark genom att rekrytera Brian Nielsen som Country Manager.

Brian har 25 års erfarenhet från fasadbranschen. De senaste 10 åren har han byggt upp fasadverksamheten för Skandinaviska Glassystem AB i Danmark som ansvarig för försäljning, design, produktion och montage från små till väldigt stora fasadprojekt.

”Jag är väldigt glad att bli en del av ChromoGenics då jag kan se en enorm potential för våra produkter. Företaget är drivet av innovation och ansvarstagande för miljö”, säger Brian Nielsen. ”Mitt mål är att leverera världens mest energieffektiva glas och dess unika klimat och komfortegenskaper till danska kunder. Vi fokuserar på miljöpåverkan från start till mål genom produktens hela livstid. Jag tycker att ConverLight är det bästa dynamiska glaset som finns på marknaden mätt på alla parametrar. ChromoGenics har unika produkter som verkligen behövs på den danska marknaden då kraven ständigt ökar”.

”Jag är väldigt glad att Brian Nielsen, med sin goda bakgrund från branschen, har valt att börja hos oss på ChromoGenics. Jag tycker att han har en unik kompetens för den danska marknaden och jag är säker på att vi är mycket väl positionerade där från och med nu,” säger Jerker Lundgren, CEO på ChromoGenics.

Certified Adviser: G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight® bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.  www.chromogenics.com