ChromoGenics organisationsförändringar

CMO Åsa Stroofe lämnar ChromoGenics AB (publ) på egen begäran.

ChromoGenics Chief Marketing Officer (CMO) Åsa Stroofe har valt att avsluta sin anställning. Åsa har ingått i ledningsgruppen sedan november 2017 och har etablerat plattformarna för marknadsföring.

”Jag tackar Åsa för hennes förtjänstfulla insatser och önskar henne lycka till med de nya utmaningarna,” säger Jerker Lundgren, VD ChromoGenics.

Certified Adviser: G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50

ChromoGenics erbjuder dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp och statiska glas i världsklass. Bolagets unika teknologi ConverLight® ger ett hållbart solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ConverLight bidrar även till fastigheters miljöcertifieringar. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser. http://www.chromogenics.com