Micael Hamberg utsedd till COO för ChromoGenics

ChromoGenics utökar tillverkningen, marknadsföringen och säljaktiviteterna för sin produkt, det dynamiska glaset ConverLight™. Micael Hamberg har utsetts till Chief Operating Officer (COO) för ChromoGenics och kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

Micael har en fil.kand. i fysik och en MBA-utbildning i internationella affärer från Uppsala universitet och mer än 20 års erfarenhet från ett antal operativa management positioner på företag inom medicinsk utrustning, elektromekanik och IT-branschen, inklusive startup-företag. Han kommer närmast från en tjänst som teknisk chef på Munters, en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling.

”Vi är mycket glada över att välkomna Micael till vårt team. Micael har stor erfarenhet från olika branscher vilket kommer att stärka vår ledning ytterligare,” säger Thomas Almesjö, VD på ChromoGenics. ”Detta är särskilt viktigt för ChromoGenics eftersom vi nu utökar produktionskapaciteten och vårt huvudfokus är kunder, kvalitet och leveransprecision av vårt dynamiska glas ConverLight™ som säljs till den kommersiella byggnadsmarknaden.”