Kommuniké från extra bolagsstämma

Report this content

Vid extra bolagsstämma i ChronTech Pharma AB den 6 maj 2013 beslutades om minskning av aktiekapitalet genom indragning av aktier och ändring av bolagsordningen. Beslutet innebär minskning av aktiekapitalet med 2.408.228,85 kronor för förlusttäckning genom indragning av 80.274.295 aktier. De aktier som skall dras in ägs av den grupp aktieägare som ska köpa en andel om ca 70 procent i bolagets projekt avseende utveckling av DNA-vacciner mot hepatit B och hepatit C. För att möjliggöra minskningen av aktiekapitalet beslutades vidare att bolagsordningens gränser för aktiekapital och antal aktier ändras. Aktiekapitalet ska uppgå till lägst 3.000.000 kronor och högst 12.000.000 kronor. Antalet aktier ska uppgå till lägst 100.000.000 och högst 400.000.000.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Vahlne, VD & Forskningschef, ChronTech Pharma AB

E-post: anders.vahlne@chrontech.se

Om ChronTech

ChronTech utvecklar de behandlande DNA-vaccinerna ChronVac-C® och ChronVac-B mot kroniska hepatit C-virus- och hepatit B-virusinfektioner, dvs kroniska infektioner av gulsotsvirus som kan leda till skrumplever och levercancer. ChronTech har också tagit fram och vidareutvecklar en ny patentsökt typ av injektionsnål för ett mer effektivt upptag av DNA-vaccin. ChronTech är också delägare i sårläkningsprojektet ChronSeal® och i den nya plattformsteknologin RAS®. ChronTechs aktie är listad på First North. Remium Nordic AB är Certified Adviser för ChronTech. För mer information, se www.chrontech.se