Nonbye omprofilerar Nordsjö Idé & Design-butikerna i Norden

Nordsjö Idé&Design byter ut sin logotyp och Nonbye Sweden AB får förtroendet att utföra ansiktslyftet för butikerna.

Uppdraget omfattar ca 200st butiker som får nya fasadskyltar och vepor under perioden mars-maj 2014 i Norge, Sverige och Danmark. Nonbye står för utveckling av koncept tillsammans med Nordsjö Idé & Design, tekniska lösningar, produktion, montage och efterdokumentation. Samtidigt tecknar Nonbye och Nordsjö Butiker AB ett treårigt avtal om produktion, leverans, montage, projektledning och produktutveckling av in- och utvändig exponering, foliedekorer, fordonsdekor, övrig invändig grafik och fasadvepor till Nordsjö Idé&Designs olika koncept över hela Norden.

– Nu förstärker vi - Nordsjö Idé&Design, vårt varumärke och gör en stor satsning för att exponera oss mot kund. Det är en nordisk omprofilering som ställer stora krav på leverantören. Det är viktigt för oss att arbeta med någon som förmedlar trygghet och är pålitlig, och vi känner att Nonbye mött våra förväntningar med professionell hantering på mycket kort tid. Nonbye har lång erfarenhet, är ute på marknaden och vet vad som gäller inom varumärkesprofilering. De har dessutom ett stort montagenätverk och övriga kontakter som krävs i detta projekt. Den helhetslösning Nonbye levererar ger vårt varumärke den igenkänning ute på marknaden som vi strävar efter, säger Magnus Bick, Konceptansvarig för Nordsjö Idé&Design.

Nonbye är verksamt inom design, projektledning, produktion och montage av ljusskyltar, dekaler, fordonsdekorer och point of salesenheter. Företaget tillhandahåller också produkter till butiksinredningar och andra typer av program och produkter för profilering av företag och organisationer. Verksamheten är både nationell och internationell. Nonbye stöder företag och organisationer med att säkerställa sin grafiska identitet och sitt varumärke på ett professionellt sätt. Företaget verkar genom sin egen organisation och utvalda internationella partners.

För ytterligare information: Kontakta Stefan Billerstam, Nonbye Sweden AB, Vendevägen 90, SE-182 32 Danderyd

Tel: 0734 30 25 41.www.nonbye.se. info@nonbye.se