Sodexo och Nonbye tecknar ramavtal

Genom samarbetet med Leaseplan har Sodexo och Nonbye tecknat ett flerårigt samarbetsavtal för fordonsprofilering i samtliga nordiska länder.

Sodexos bilpark består av flera hundra depå-, tjänste- och lastbilar som rullar över hela Sverige samt i Norge, Danmark och Finland.

Sodexos starka miljöprofil kombinerat med Nonbyes kunskap om produktion på PVC-fria material, och med Svanen-märkta färger, ger samarbetet en tydlig miljömedveten inriktning.

Vi har sökt en leverantör som har en effektiv intern process och ett verktyg som underlättar för oss att följa projekten i hela Norden. Detta skapar besvärsfrihet inom organisationen, säger Victoria Hardt, strategisk nordisk inköpare.

Sodexos nya dekor kommer nu att implementeras i Norden men även i Sodexo världen över.

För oss är profileringen på våra bilar en viktig del av vårt varumärkesarbete och vi har stora förhoppningar att det blir en bra lösning tillsammans med Nonbye, säger Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör på Sodexo.

För mer information:

Kontakta Eva Kristensson på Sodexo, Tel: +46 8 5788 5963 eller mail: eva.kristensson@sodexo.com

eller Stefan Billerstam på Nonbye, Tel: +46 734 302541 eller mail: stefan.billerstam@nonbye.se eller www.nonbye.se

Nonbye Sweden är verksamt inom design, projektledning, produktion och montage av skyltar, dekor och grafisk kommunikation till butikskedjor. Företaget tillhandahåller produkter som t.ex. inom- och utomhusskyltar, folier, dekaler, fordonsdekorer, kampanjmaterial, banderoller m.m. Verksamheten är både nationell och internationell.

Nonbye arbetar med företag och butikskedjor (retail) för att säkerställa deras grafiska identitet och profilera deras varumärken. Företaget verkar genom sin egen organisation och utvalda internationella partners.