Cimco Marine AB (publ) har tilldelats ”Best Industrial Exporter IPO Sweden 2017 Award” av CFI.co

Ängelholm 2018-04-27

Cimco Marine AB (publ), som producerar världens första dieselutombordare i de högre effektintervallen och som är noterat på Nasdaq First North, har tilldelats ”Best Industrial Exporter IPO Sweden 2017 Award”. Priset delas årligen ut av Londonbaserade CFI.co som bevakar näringsliv och ekonomi ur ett globalt perspektiv.

Sammanfattning av juryns motivering:

• Cimco Marine har utvecklat världens första dieselmotorer med hög effekt.

• Utvecklingen av OXE Diesel representerar ett marint tekniskt genombrott.

• Utvecklingen av OXE Diesel är i linje med Natos ”single fuel”-direktiv.

– ­Det är förstås med stolthet vi tar emot detta pris. Juryns motivering med exempelvis ”marintekniskt genombrott” och att vi faktiskt är världens första, och även enda, dieselutombordare över 100 hästkrafter pekar tydligt ut vår unikitet, säger Cecilia Anderberg, CEO Cimco Marine.

I en kommentar till att svenska Cimco Marine AB tilldelats priset säger juryn bland annat: ”Det är med stor glädje att priset i år går till ett svenskt innovativt ingenjörsföretag vars unika produkt tillgodoser ett behov och en efterfrågan”.

För ytterligare information kontakta:
Cecilia Anderberg, CEO Cimco Marine AB, tfn +46 (0) 763-10 22 50, cecilia.anderberg@oxe-diesel.com
Wim Romijn, Editor CFI.co, tfn +44 (0) 203 137 3679, wro@cfi.co
Lars Sjögrell, Head of public relations, Cimco Marine AB, tel. +46 702-69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se

www.oxe-diesel.com
www.cfi.co

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser för Cimco Marine AB.

Cimco Marine AB (publ) har under flera år utvecklat OXE Diesel, världens första dieselutombordare i de högre effektnivåerna. Cimco Marines unika patenterade lösningar för kraftöverföring från motor till propeller, har lett till stor efterfrågan på bolagets motorer i hela världen.

Citat

­Det är förstås med stolthet vi tar emot detta pris. Juryns motivering med exempelvis ”marintekniskt genombrott” och att vi faktiskt är världens första, och även enda, dieselutombordare över 100 hästkrafter pekar tydligt ut vår unikitet.
Cecilia Anderberg, CEO Cimco Marine.