• OXE Marine AB/

Cimco Marine AB (publ) stärker sin utvecklingsstrategi med ett nytt beviljat patent hos European Patent Office (EPO)

Cimco Marine AB (publ) har mottagit ett godkännande på ett nytt patent från European Patent Office (EPO). Patentet är ett resultat av Cimco Marines utökade strategi som innefattar teknisk utveckling av produkter som kan vara användbara för andra verksamheter. Patentet träder i kraft den 25 juli 2018.

Det nya patentet (nr. 32228903) rör teknik som används i OXE Diesels utombordare.

– Cimco Marine jobbar hela tiden mot att hitta nya tekniska lösningar som vi antingen kan sälja eller licensiera och få royalties för. Det är en del av vår strategi där vi bedriver utveckling av produkter som kan vara användbara för andra verksamheter. Det här patentet är en viktig del i att stärka vår position på den globala marknaden, säger Andreas Blomdahl, vd Cimco Marine.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Blomdahl, vd, andreas.blomdahl@oxe-diesel.com, +46 431 44 98 99
Myron Mahendra, CFO och vice vd, myron.mahendra@oxe-diesel.com, +46 76 347 59 82
Anders Berg, ordförande, anders.berg@oxe-diesel.com, +46 70 358 91 55
Lars Sjögrell, Head of public relations, Cimco Marine AB, lars.sjogrell@perspective.se, +46 702 69 53 00

Certified Adviser:

Informationen lämnades för offentliggörande den 9 juli 2018, kl. 07:30.