Marinediesel Sweden AB träffar optionsavtal med Per Lindberg avseende aktier i Cimco Marine AB (publ)

Marinediesel Sweden AB har idag träffat ett optionsavtal med Per Lindberg avseende aktier i Cimco Marine AB (publ). Per den 31 augusti 2018 ägde Marinediesel Sweden 14,8 procent och Per Lindberg 13,41 procent av aktierna i Cimco Marine.

Enligt optionsavtalet har Marinediesel Sweden till och med den 31 december 2019 rätt att förvärva upp till 1 600 000 aktier i Cimco Marine från Per Lindberg för en köpeskilling om 13 kronor per aktie.

Optionsavtalet har föregåtts av att Marinediesel Sweden tecknat samtliga aktier som Marinediesel Sweden hade företrädesrätt till i Cimco Marines företrädesemission som först kommunicerades den 28 augusti 2018. Marinediesel Sweden har därefter sålt 1 600 000 aktier till Per Lindberg för en köpeskilling om 10 kronor per aktie.

Myron Mahendra, CFO and EvP in charge of Administration and HR, myron.mahendra@oxe-diesel.com, +46 76 347 59 82

Andreas Blomdahl, CEO, andreas.blomdahl@oxe-diesel.com, +46 431 44 98 99

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Cimco Marine AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 september 2018, kl. 16.45.