Cinnober genomför aktiesplit (3:1)

Cinnober genomför en uppdelning av aktier i enlighet med beslut taget på årsstämman den 16 maj 2017. Uppdelningen innebär att varje befintlig aktie delas upp i tre aktier av samma slag (3:1). Efter uppdelningen kommer antalet aktier i bolaget att uppgå till 22 431 105, vardera med ett kvotvärde om 0,33 kronor.

Med anledning av uppdelningen kommer Cinnobers aktie att byta ISIN-kod till SE0010023556. Första dag för handel med ny ISIN-kod är den 16 juni 2017.

Uppdelningen sker automatiskt via Euroclear och aktieägare behöver inte själva vidta några åtgärder.

Med stöd av bolagsstämmans bemyndigande har styrelsen nu fastställt datum för genomförandet av uppdelningen enligt följande:

• Avstämningsdag för uppdelning av aktier är den 19 juni 2017.
  • Sista dag för handel i aktien före uppdelning av aktier är den 15 juni 2017.
  • Första dag för handel med uppdelade aktier och ny ISIN-kod är den 16 juni 2017.

Veronica Augustsson
Vd
Cinnober Financial Technology AB
veronica.augustsson@cinnober.com