Cinnobers årsredovisning 2016

Cinnobers årsredovisning för 2016 har idag publicerats och finns tillgänglig på bolagets hemsida för nedladdning, http://www.cinnober.com/financial-reports . Den ligger även med som en bilaga till detta pressmeddelande.

Cinnober Financial Technology AB

Cinnober utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster. Målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. Bland Cinnobers kunder finns aktörer som Australian Securities Exchange, BM&FBOVESPA, Dubai Gold & Commodities Exchange, Euronext, Japan Exchange Group, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear och Stock Exchange of Thailand. Cinnober är listat på First North i Stockholm, med Avanza som Certified Advisor. För ytterligare information om Cinnober och bolagets verksamhet, se www.cinnober.com

Denna information är sådan information som Cinnober Financial Technology AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2017 kl. 11:00 CET.

Cinnober Financial Technology är en oberoende, världsledande leverantör av finansiell teknologi. Bolaget, som är svenskt och bildades 1998, har kontor i Stockholm och Umeå. Cinnober utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster och målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. Bolagets leveranser baseras på den egenutvecklade plattformen TRADExpress™ och möter extrema krav gällande transaktionsvolymer, snabbhet och flexibilitet. Produktportföljen täcker alla väsentliga behov inom den så kallade finansiella transaktionskedjan: prisbildning, ordermatchning, marknadsdata, indexberäkningar, clearing, riskhantering och marknadsövervakning. Kundlistan består av stora globala aktörer med extrema krav på pålitlighet och prestanda och innehåller namn som ASX, BM&FBOVESPA, Deutsche Börse, Dubai Gold & Commodities Exchange, Eurex, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear, ICE Liffe och Stock Exchange of Thailand. Cinnober är noterat på First North i Stockholm, med Avanza som Certified Advisor.För ytterligare information, www.cinnober.com