Delårsrapport - Cinnober Financial Technology AB (publ)

Perioden* 2015-01-01 – 2015-03-31

• Nettoomsättning för perioden uppgick till 65,4 MSEK (66.4 MSEK).
  • Resultat före skatt för perioden uppgick till 0,9 MSEK (-1.1 MSEK).
  • Resultat per aktie före utspädning för perioden uppgick till 0,04 SEK (-0.13 SEK).
  • En större affär under perioden, gällande omfattande tradingprojekt med den australiensiska börsen ASX, vilken tillhör en av världens tio största marknadsplatser.
  • Cinnober har utvalts av Europeiska kommissionen och erhåller över 2 MEUR i finansieringsprogram för att vidareutveckla clearingteknologi till europeiska banker.

* Enligt beslut på extra bolagsstämma per 26 juni 2014 har innevarande räkenskapsår förlängts till 31 december 2014.

”Under vintern och våren har vi vunnit nya affärer och arbetar hårt vidare på en marknad där våra kunder andas allt större optimism. Efter tung period under flera år, präglad av finanskris och tappade volymer för våra kunder, har de positiva signalerna varit allt tydligare och klart dominerande.” säger vd Veronica Augustsson i en kommentar.

Bilaga: Delårsrapport 2015-01-01 – 2015-03-31

Informationen är sådan som Cinnober Financial Technology AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Denna finansiella rapport publicerades den 7 maj 2015, klockan 10:00.

För ytterligare information kontakta

Veronica Augustsson, verkställande direktör, telefon 08 503 047 00, veronica.augustsson@cinnober.com

Kort om Cinnober

• Utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster
  • Målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus
  • Grundades 1998, har i dagsläget cirka 250 medarbetare i Stockholm och Umeå (exklusive konsulter) representerande 29 nationaliteter
  • Erbjuder lösningar inom prisbildning, ordermatchning, marknadsdata, indexberäkningar, clearing, riskhantering och marknadsövervakning
  • Cinnoberaktien är sedan 29 september 2014 noterad på NASDAQ First North. Avanza är Certified Adviser.