Ninni Pramdell är ny Group CFO för Cinnober

Cinnober har rekryterat Ninni Pramdell som Group CFO för Cinnober. Hon tillträder den nya tjänsten 1 september i år.

Pramdell har mångårig erfarenhet som ekonomichef inom finansiell IT. Senast kommer hon från rollen som CFO på Palette Software. Bland tidigare arbetsgivare återfinns betalningsföretaget DIBS och ORC, numera Itiviti, där hon innehaft ledande ekonomibefattningar. Pramdell har en ekonomie magisterexamen från Mälardalens högskola/Mittuniversitet.

Som Group CFO kommer Pramdell ha det övergripande ansvaret för koncernens ekonomifunktion inklusive nya tillväxtområden genom Cinnobers dotterbolag.

“Ninni har en gedigen och stor erfarenhet från flera internationella techbolag och jag välkomnar henne varmt till Cinnober”, säger Veronica Augustsson, vd på Cinnober. ”I och med att vi växer och utökar vår affär så behöver vi även utöka vår ekonomifunktion. Jag är mycket nöjd med att Anna-Märta Göransson fortsätter sitt uppdrag som CFO för Cinnobers ursprungliga kärnverksamhet. Med Ninni som en del av finansteamet så stärker vi oss för en fortsatt expansion inom våra spännande tillväxtsatsningar”, avslutar Veronica Augustsson.

Head of Corporate Communications

Cinnober utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster. Målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. Bolagets leveranser baseras främst på den egenutvecklade plattformen TRADExpress och möter extrema krav gällande transaktionsvolymer, snabbhet och flexibilitet. Produktportföljen täcker alla väsentliga behov inom den så kallade finansiella transaktionskedjan: prisbildning, ordermatchning, marknadsdata, indexberäkningar, clearing, riskhantering och marknadsövervakning. Bland Cinnobers kunder finns aktörer som Australian Securities Exchange, B3 (f.d. BM&FBOVESPA), Dubai Gold & Commodities Exchange, Euronext, Japan Exchange Group, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear och Stock Exchange of Thailand. För ytterligare information om Cinnober och bolagets verksamhet, se www.cinnober.com

Cinnober Financial Technology är en oberoende, världsledande leverantör av finansiell teknologi. Bolaget, som är svenskt och bildades 1998, har kontor i Stockholm och Umeå. Cinnober utvecklar affärskritiska systemlösningar för börshandel, riskhantering och andra finansiella tjänster och målgruppen består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. Bolagets leveranser baseras på den egenutvecklade plattformen TRADExpress™ och möter extrema krav gällande transaktionsvolymer, snabbhet och flexibilitet. Produktportföljen täcker alla väsentliga behov inom den så kallade finansiella transaktionskedjan: prisbildning, ordermatchning, marknadsdata, indexberäkningar, clearing, riskhantering och marknadsövervakning. Kundlistan består av stora globala aktörer med extrema krav på pålitlighet och prestanda och innehåller namn som ASX, BM&FBOVESPA, Deutsche Börse, Dubai Gold & Commodities Exchange, Eurex, Johannesburg Stock Exchange, London Metal Exchange, LME Clear, ICE Liffe och Stock Exchange of Thailand. Cinnober är noterat på First North i Stockholm, med Avanza som Certified Advisor.För ytterligare information, www.cinnober.com