Sluttamp i Three Gates noteringsemission

Sluttamp i Three Gates noteringsemission

Spelutvecklaren med partner som IMG, Professional Bull Riding (PBR) och Rarity Investments går ut hårt inför börsnoteringen i augusti. Under teckningsperioden har Three Gates besökt många städer i världens mest framgångsrika spelland – just det, Sverige. Intresset och kunskapen har varit stor, enligt vd:n.

”Vi har fått många intressanta, intelligenta, djupgående frågor av potentiella investerare. Det har varit mycket roligt att se den kunskapsbank som finns runtom i landet.”

”Ett gott tecken”

Mobilspelsmarknaden är ett av de starkaste växande sektorerna i Sverige såväl som Europa, USA samt Kina och Japan, just nu. Potentialen för att göra stora vinster snabbt drar många investerares nyfikenhet, vilket Three Gates märkt av på sin presentationsrunda under teckningsperioden. Parallellt blir konkurrensen hård vilket sätter krav på en kompetent ledning och attraktiva spelprojekt i pipelinen. Don Geyer och styrelseledamoten Sean Kauppinen har över 30 års erfarenhet av speltutveckling och gambling samt ett gediget nätverk i USA, där branschen är som störst. För att nå ut på den stora marknaden i väst behövs bland annat aggressiv marknadsföring. Detta har man säkrat genom viktiga partners.

”PBR marknadsför vår första lansering, tjurridningsspelet 8 to Glory, som det officiella spelet för sporten. Tjurridning har en större följarbas än de andra stora amerikanska sporterna, såsom NASCAR, men även i Sydamerika med Brasilien i spetsen och Mexiko ses det som en folksport.”, säger Don Geyer.

Angående vem eller vilka som tecknat sig i Three Gates vill vd:n inte peka ut någon specifik investerare i det här läget. Han är bunden att inte avslöja något innan den offentliga redovisningen efter teckningsperiodens avslut, men framförallt är det svårt för Don Geyer att peka ut en specifik investerare i raden av de som ännu anslutit sig.

”Men, vi tar det som ett gott tecken att många som varit eller är framgångsrika inom spelutveckling och gambling har valt att gå in i vår verksamhet. Det ger en bekräftelse på vår egen känsla, att vi har potential att slå igenom stort.”

Värdehöjning inom kort

Trots den annalkande sommaren och semestertiden ligger bolaget inte på latsidan inför den preliminära första handelsdagen 8:e augusti. Schemat är fullspäckat schema efter det att nyemissionen är avslutad. Bland annat scoutar Don Geyer och hans ledningsgrupp efter talangfulla individer som kan bidra till spelutvecklarens fortsatta framgång.

”Vi undersöker såväl andra företag som individer som vi tror kan bidra till att stärka vår organisation. Sedan tidigare förväntar vi oss en ökad arbetsbörda, framförallt inför lanseringarna under de kommande två kvartalen. Där ser vi gärna förstärkning för att säkra tidsplan och leverans.”

Strategiska planeringsmöten med Rarity Investments, PBR och IMG för att diskutera marknadsföring och lansering är även det inplanerat. Nya potentiella partners och varumärken kan följa av de strategiska mötena, enligt vd:n. Men överst på prioriteringslistan är att få mobilspelen 8 to Glory och Mainstream Fishing leveransklara inför releasedatumen.

”Konkurrensen är hård i vår bransch men med så många projekt i slutstadiet av utvecklingen är vi en av de aktörer där värdeökningen kan bli som störst inom en kort tidsram.”, avslutar Don Geyer.

Teckningsperiod: 7 – 21 juni

Teckningskurs: 35 kronor

Minsta teckningspost: 160 aktier

Emissionsbelopp: 12 miljoner innan kostnader

Värdering (pre-money): 34 miljoner

Preliminär första handelsdag: 8 augusti på NGM Nordic MTF

Emissionen är fullt garanterad genom garanti- och teckningsförbindelser.