AktieTorget och Cision i nytt samarbete

Läs original

Cision och AktieTorget inleder ett samarbete som omfattar offentliggörande av kurspåverkande nyheter och PR-lösningar.

Cision påbörjar ett nytt samarbete med AktieTorget och blir leverantör för offentliggörande av kurspåverkande nyheter åt de bolag som handlas på Aktietorget. Därmed får AktieTorget tillgång till kommunikationsverktyget CisionPoint som säkerställer samtidighetskravet för publicering av nyheter och underlättar både PR- och IR-kommunikationsarbetet. På Cisions nyhetssajt Cision News får AktieTorgets bolag tillgång till ett eget digitalt och sökmotoroptimerat nyhetsrum där besökare kan prenumerera på nyhetsflödet och även dela det vidare i sociala medier.

”Vi är väldigt glada över det nya samarbetet och ser fram emot att få leverera de nya tjänsterna till bolagen”, säger Cision Nordens verkställande direktör Magnus Thell. ”Med vårt samarbete kan vi hjälpa bolagen på AktieTorget att effektivisera sitt kommunikationsarbete. De nya lösningarna kommer öka spridningen, integrera PR- och IR-processerna för bolagen och samtidigt möta kapitalmarknadens- och medias förväntningar på information”.

AktieTorgets VD Peter Gönczi säger: ”För att hjälpa bolagen att synas och ge investerarna god information om bolagen har AktieTorget upprättat ett flertal olika stödjande funktioner, så som distribution av pressmeddelanden med stor spridning, strukturerad IR-sida, nyhetsbyråbevakning, utbildning med mera. Att nu gå över till Cisions lösning är stort steg i att vidareutveckla infrastrukturen runt AktieTorget”.

I och med det nya samarbetet kommer AktieTorgets kunder få tillgång till ett specialanpassat baspaket som bland annat inkluderar PR-verktyget CisionPoint, distributionslistor, SEO-anpassade nyhetsrum och den särskilt framtagna Aktietorgskanalen.

För mer information, vänligen kontakta:
Krister Wennberg
Partneransvarig
krister.wennberg@cision.com

Om Cision:
Cision är den ledande leverantören av kommunikationsverktyg inom IR och PR. Våra kunder använder Cision för att hantera alla delar i sin kommunikation – allt ifrån att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien.

Om Aktietorget:
AktieTorgets affärsidé är att skapa en sund och synlig marknadsplats för handel med aktier och genom detta ge de noterade bolagen ett verktyg för att växa och utvecklas. AktieTorget vill bidra till ett starkt svenskt näringsliv, genom att ge bolag ett verktyg för tillväxt och utveckling och genom att öka investerarnas intresse för aktiemarknaden i allmänhet samt för tillväxtbolag i synnerhet.

Citat

Magnus Thell
Att nu gå över till Cisions lösning är stort steg i att vidareutveckla infrastrukturen runt AktieTorget.
Peter Gönczi