Beslut på extra bolagsstämma i Cision AB (publ)

På den extra bolagsstämman i Cision AB (publ) idag den 20 maj 2014 i Stockholm fattades följande beslut.

• Beslutades att styrelsen ska ha fem ordinarie styrelseledamöter, utan styrelsesuppleanter,
  • Mot bakgrund av den korta tidsperioden mellan den extra bolagsstämman och årsstämman 2014, då beslut avseende fastställande av arvode åt styrelseledamöter kommer att fattas, beslutades att inget arvode ska utgå för perioden mellan stämmorna. Beslut avseende fastställande av arvode åt styrelseledamöter kommer att fattas på årsstämman, samt
  • Valdes Lawrence C. Fey, Mark Anderson, Cedric Bradfer, Peter Lundin och Ronan Carroll till ordinarie styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Lawrence C. Fey valdes till styrelsens ordförande.

Lawrence C. Fey (född 1980) är anställd (Principal) av GTCR. Innan han började arbeta på GTCR arbetade han på avdelningen för Mergers, Acquisitions och Restructuring/Corporate Finance på Morgan Stanley. Han har en BA i economics (cum laude) från Dartmouth College. Han är för närvarande styrelseledamot i CAMP Systems, Global Traffic Network och Mondee. Därutöver har Larry tidigare varit styrelseledamot i GTCR:s tidigare investeringar i Zayo Group och Six3 Systems, och har även varit djupt engagerad i GTCR:s tidigare investeringar i Cellnet, Solera och Landmark Aviation. Beroende i förhållande till större aktieägare, oberoende i förhållande till Cision och bolagsledningen. Innehav av aktier i Cision: 0.

Mark M. Anderson (född 1975) är investeringsdirektör (Managing Director) hos GTCR. Han har tidigare arbetat på Gracie Capital och Bowles Hollowell Conner & Co. Han har en MBA från Harvard Business School och en BS från McIntire School of Commerce, University of Virginia. Mark är för närvarande styrelseledamot i CAMP Systems, Global Traffic Network, IQNavigator, Mondee, Rural Broadband Investments, Sorenson Communications och Land Lease Group. Därutöver har Mark tidigare varit styrelseledamot i GTCR:s tidigare investering i Landmark Aviation och har spelat en avgörande roll i andra av GTCR:s investeringar, såsom Skylight Financial, Solera och Transaction Network Services. Beroende i förhållande till större aktieägare, oberoende i förhållande till Cision och bolagsledningen. Innehav av aktier i Cision: 0.

Cedric Bradfer (född 1978) har en examen i Management and Accounting, med inriktning Tax, från Belgien och Luxemburg. Han är för närvarande styrelseledamot i ett antal bolag och har innehaft seniora positioner i ett globalt rådgivningsföretag. Oberoende i förhållande till större aktieägare samt i förhållande till Cision och bolagsledningen. Innehav av aktier i Cision: 0.

Peter Lundin (född 1976) har en Master of Arts i Diplomacy och International Relations (summa cum laude) från Seton Hall University, New Jersey, USA och en Bachelor of Science i psykologi (magna cum laude) från Montclair State University, New Jersey, USA. Han är för närvarande styrelseledamot i ett antal bolag och har varit internrevisor i ett globalt rådgivningsföretag. Oberoende i förhållande till större aktieägare samt i förhållande till Cision och bolagsledningen. Innehav av aktier i Cision: 0.

Ronan Carroll (född 1971) är Fellow av Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) och är för närvarande styrelseledamot i ett antal bolag. Oberoende i förhållande till större aktieägare samt i förhållande till Cision och bolagsledningen. Innehav av aktier i Cision: 0.

Stockholm, 20 maj 2014

Styrelsen för Cision AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Charlotte Hansson, ekonomidirektör, telefon 08-507 410 11
E-mail: investorrelations@cision.com

Cision AB (publ)
Org.nr: 556027-9514

Informationen är sådan som Cision AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden (SFS 2007:528) och/eller lagen om handel med finansiella instrument (SFS 1991:980). Informationen lämnades för offentliggörande den 20 maj 2014 klockan 17:30 .

Cision är den ledande leverantören av molnbaserad mjukvara, tjänster och verktyg inom PR för marknads- och PR-ansvariga. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå̊ ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 0,9 miljarder SEK 2013. Mer information finns på www.cision.com.