• Cision/

Cision lanserar ny distributionskanal med inriktning på politik och samhälle

Läs original

Den 1 februari lanserade Cision en nyhetskanal med fokus på Sveriges politiska medier och redaktioner. Med den nya kanalen kan Cisions kunder skicka nyheter från kommunikationsverktyget CisionPoint direkt till alla svenska politiska redaktioner. Kanalen riktar sig mot kunder som behöver sprida nyheter inom offentliga affärer, politik och opinionsbildning.

Förutom att nyheterna exponeras mot medier och redaktioner ger kanalen även automatisk exponering på Sveriges ledande nyhetssajt inom ämnet, Fokus.se. Nyheten visas upp för en intresserad målgrupp samtidigt som den får bra sökmotoroptimering på sökmotorer så som Google.

”Kanalen Politik och Samhälle är ett utmärkt komplement till de kanaler vi har i dagsläget”, säger Magnus Thell, VD Cision Nordics. ”Ännu en gång breddar vi vår kommunikationstjänst och nu ger vi alltså kunderna den unika möjligheten att göra nyhetsutskick direkt mot Sveriges politiska redaktioner, med tidningen Fokus i spetsen.”

Cisions kunder har tillgång till kanalen i kommunikationsverktyget CisionPoint från och med den 1 februari.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Commercial Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Om Cision
Cision är den ledande leverantören av kommunikationsverktyg inom IR och PR. Våra kunder använder Cision för att hantera alla delar i sin kommunikation – allt ifrån att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien.

Citat

Ännu en gång breddar vi vår kommunikationstjänst och nu ger vi kunderna den unika möjligheten att göra nyhetsutskick direkt mot Sveriges politiska redaktioner.
Magnus Thell, VD Cision Nordics