Cision lanserar ny premiumkanal tillsammans med Di.se

Kommunikationsföretaget Cision lanserar idag en ny distributionskanal tillsammans med Dagens industri. Cisions kunder kan nu publicera sina nyheter direkt på Di.se:s förstasida och nå ut till miljontals läsare med hjälp av PR-verktyget CisionPoint.

Idag lanserar Di.se en ny tjänst för pressmeddelanden och i samband med detta presenteras Cision som leverantör av pressmeddelandeflöden direkt till Di.se förstasida.

-Vi på Cision arbetar med att skapa maximal synlighet åt våra kunders nyheter och vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder ännu en möjlighet att exponera sina nyheter för relevanta mottagare i en värdefull kanal säger Magnus Thell VD Cision Norden.

Den nya kanalen riktar sig till alla företag och organisationer som vill ha en bred exponering, synas i affärspress och nå en mycket attraktiv målgrupp.

- Pressmeddelanden och andra nyheter från företag är ett viktigt komplement till vår redaktionella bevakning och vi vet att våra läsare också efterfrågar och konsumerar sådant material. Nu erbjuder vi en tydlig premiumplacering för företagen att synas i, säger Linus Paulsson, chef för di.se.

Di.se har ca en miljon unika besökare i veckan och är en av landets mest lästa nyhetssajter. I dag erbjuder di.se sina läsare hela spektrumet av ekonominyheter. På sajten finns nyheter om börs, sparande, skatter, försäkringar, bilar, boende, politik och mycket mer som produceras av de runt 25 personer som jobbar på redaktionen.

För mer information, vänligen kontakta:
Alexander Mason, Sales & Marketing Director
E-post: alexander.mason@cision.com

Cision tillhandahåller mjukvara och tjänster till kommunikatörer i alla branscher. Kunderna använder våra tjänster för att hantera alla moment i sin kommunikation – från att identifiera viktiga medier och opinionsbildare till att nå ut med sina budskap, bevaka traditionella och sociala medier och utvärdera effekten av sin kommunikation. Journalister, bloggare och andra opinionsbildare använder Cisions verktyg för att utforska uppslag till reportage, följa trender och bevaka sin mediebild. Cision finns i Europa, Nordamerika samt Asien och har partners i mer än 125 länder. Cision AB är noterat på Stockholmsbörsen och omsatte cirka 1,0 miljarder 2011. Mer information finns på www.cision.com.

Snabbfakta

Citat

Magnus Thell VD Cision Norden
Pressmeddelanden och andra nyheter från företag är ett viktigt komplement till vår redaktionella bevakning och vi vet att våra läsare också efterfrågar och konsumerar sådant material. Nu erbjuder vi en tydlig premiumplacering för företagen att synas i.
Linus Paulsson, chef för di.se